Лошите шефове вече не са на мода

Вие сте добрият шеф

Лошите шефове вече не са на мода

Почти на всеки се е случвало да има ужасно ръководство в работата си - лошите шефове се срещат доста често в днешния свят на бизнеса. Тяхното присъствие рефлектира както върху принципите на компанията, така и върху нейните приходи.

 

Всъщност много хора са склонни да напуснат работа, ако имат проблеми с шефа си. Обикновено служител от по-долно ниво на една компания преминава в управленческа позиция заради своите професионални качества, а не заради своя потенциал на лидер. И ако това повишение с ръководни функции е вече част и от вашия живот, трябва да знаете, че координирането на екип изобщо не е лесна задача.

 

Комуникацията е изключително важен елемент от успешната съвместна работа между шеф и подчинени. Трябва да сте сигурни, че говорите недвусмислено и вашите послания са разбираеми от целия екип. Много по-лесно се постигат цели, когато са ясно поставени и служителите са наясно какво се очаква от тях. Имайте предвид, че всеки комуникационен канал е двупосочен - както искате да бъдете чути, така и трябва да изслушвате. А ако някой от екипа има нужда от помощ и вие се отзовете, ще ви приемат като равни, и работата ще върви много по-гладко.

Служителите заслужават уважение. Независимо колко голям екип ръководите и каква част от работата на компанията вършите, всеки човек държи да бъде уважаван. Нека вниманието ви се насочва към някого, не само когато е направил грешка. Отбелязвайте добрите постижения на своите подчинени и ги окуражавайте пред целия екип. По този начин ще ги накарате да се чувстват значими, а това е най-силната мотивация за работа.

 

Не си мислете, че парите са определящ фактор за всеки човек във вашия офис. Възможно е някой да работи по-скоро за престижен статус в обществото или пък публично признание. Именно затова е наложително да използвате думи като "благодаря" и "браво", ако наистина искате да ръководите сплотен екип, а не просто съвкупност от отделни специалисти.

Добрите шефове отделят огромно внимание на техните подчинени. Освен всичко друго, колегите ви в офиса са хора. Те чувстват, мислят, имат свои проблеми и желания, и това неминуемо рефлектира върху тяхната работоспособност. Така че, вместо да ги притискате с постоянни заповеди и изисквания, се поинтересувайте и от тяхната личност. Създайте връзки на по-високо комуникативно равнище и веднага ще усетите разлика в ефективността на вашия екип.

 

И не на последно място : добрият ръководител се различава лесно по постиженията на подчинените му. Ако сте добър шеф, то вероятността да продължите нагоре в йерархията на компанията е твърде голяма. А и ще имате своя принос за една по-добра работна среда.

1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay