Колективна шопинг мания

Последна мода сред феновете на пазаруването чрез едно кликване

Колективна шопинг мания

Онлайн пазаруването е лесен и най-вече удобен начин да се сдобиете с каквото ви душа иска. Не губите време да обикаляте по магазини, а единствените неща, от които се нуждаете са банкова сметка, дебитна или кредитна карта и, разбира се, компютър с достъп до интернет.

Освен това получавате поръчаната стока обикновено без да излизате от дома или офиса си - чрез любезните услуги на куриер. Може също, както и в реален магазин, да поискате определена информация за продукта, който е грабнал вашето внимание, чрез изпращането на писмо със запитване, но обикновено дори това не е необходимо, защото информацията в самия сайт е достатъчно подробна.

Данните през последните години сочат, че европейците, включително и българите пазаруват все по-често онлайн, което показва, че пазаруването в интернет има тенденция да се превърне в масова практика.

Потребителите ценят най-вече факта, че пазарувайки онлайн, те могат по-добре да сравняват цените, имат по-богата гама от предложения и по-голям избор на доставчици.

 

Колективна мода

От около година у нас се зароди нова мода, която се превърна в истинска мания  - колективното или груповото онлайн пазаруване. Близо 300 хиляди българи купуват стоки и услуги от сайтовете за онлайн пазаруване. Това са 10% от всички интернет потребители и 5% от пълнолетното население на България. Колективното пазаруване все повече набира популярност заради ниските цени, с които ни примамва, с намаления от 30% до 90%, с които родни и чужди търговци предлагат практически всичко - вечери в ресторанти, козметични процедури в спа-центрове и салони, екскурзии, дрехи, бижута, парфюмерия, стоки за дома, книги и др.

Жените на възраст 23-40 години са най-активните онлайн потребители на колективното пазаруване. Според направено през април тази година изследване 1/5 от анкетираните заявяват, че вече са пазарували онлайн или смятат да го направят.

В сайтовете за колективно пазаруване примамливите оферти не спират да валят. Идеята е да се съберат колкото се може по-голям брой купувачи, които да се възползват от намалението. Или както една приятелка казва "добре, че го измислиха това колективно чудо, че иначе кварталните фризьорки щяха да умрат от глад". Същото важи за маникюристките, масажистките, козметичките, както и за фитнес залите, солариумите, йога или тае-бо центровете, които предлагат услугите си на двойно, а понякога тройно по-ниски цени, с очакването да привлекат повече клиенти.

Кога друг път бихте отишли на на фризьор в Надежда, ако живеете в Стрелбище например, освен, ако цената за измиване, подстригване и сешоар не е общо 10 лв.? Отговорът е "никога". Колективното пазаруване обаче променя тези нагласи. Българката обича качественото обслужване, а когато е съчетано и с ниска цена, мястото няма значение.

 

Любимите оферти на жените

Кое е нещото обаче, което най-много интригува жените, попитахме директора на един от най-известните сайтове за колективно пазаруване - grabo.bg.

Никола Павлов, технически директор на сайта са колективно пазаруване е категоричен,    че на първо място дамите предпочитат промоциите за разкрасителни процедури. Наблюденията показват, че ниската цена предразполага жените да експериментират с нови неща, което при нормални обстоятелства по-трудно биха направили. Основните фактори, които карат жените да купуват са два: цената, но не на последно място - доверието. Вътрешно проучване в компанията показва, че фактът, че дадена услуга фигурура на сайта, автоматично превръща офертата в проверена и сигурна. Системното колективно пазаруване дава възможност на дамите да се глезят много по-често. 

Сред най-предпочитаните офертите са и тези, които предлагат изгодно хапване и пийване. Определящият фактор е възможността да се експериментира с нови места и да се опитват нови неща. Ваучерите дават възможност да опитате екзотична кухня, ново ястие в любимия ресторант или пъй нещо съвсем различно от това, което обикновено избирате. Освен по-добрата ценова оферта, за потребителите от значение е и това, че вместо сами да мислят къде да вечерят, предложението им идва наготово.

Според г-н Павлов груповото пазаруване променя навиците на хората, а посоката е положителна.

 

Ето няколко съвета от специалистите, които ще ви помогнат да пазарувате не само изгодно, но и правилно.

  • Когато разглеждате оферта е важно да следите времето на изтичането й, за да не я изпуснете и после да съжалявате.
  • Ако сте се спрели на екскурзия, проучете всички подробности около нея - дата на заминаване и пристигане, почивки, настаняване, хранене и т.н. Това ще ви спести ядове и недоразумения.
  • Ако ще се възползвате от козметична процедура, уверете се, че липсват противопоказания, които не са отбелязани в сайта.
  • При възникване на недоразумения най-добрият вариант е когато търговецът е оставил своя адрес или телефон за обратна връзка. Не се притеснявайте да потърсите директна помощ.


Мода или бъдещето в купуването, онлайн пазаруването, а в това число и колективното пазаруване са на път да изместят толкова любимата разходка по магазините. Факт е, че няма нищо по-приятно от това бързо, лесно и на по-ниска цена да се сдобиеш с мечтаната дреха, екскурзия или процедура. И то без да ставаш от дивана.

 

5 2
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay