L`Oréal е плод на любовта

Великите идеи водят началото си от съвсем простички неща

Приемаме почти всичко в ежедневието си за даденост. А зад стоките и услугите, които непрекъснато ползваме, стоят нечии човешки ръце, идея и упорит труд. Толкова много информация, която не търсим, защото така е по-лесно. Защо да затормозяваме излишно съзнанието си в и без това натовареното си ежедневие.

Решихме да ви разкажем историята на козметичния гигант L`Oréal, защото се замислихме, че продуктите на марката намират място в живота на хиляди жени, а малцина знаят как се е зародила идеята за тези стоки, без които не можем. Една красива любовна история стои в основата.

Началото на L`Oréal е поставено през 1907 година от Йожен Шуeлер. Завършил с отличие химическия институт в Париж и назначен за помощник-лаборант в Сорбоната, един ден след работа се оказал ключов за младия химик. Прибрал се вкъщи и заварил съпругата си с шапка на главата, видимо разстроена. Йожен разбрал, че косата ѝ има ужасен вид.

Вместо красивите светлоруси букли, косите ѝ били целите на петна. Тогава любящият съпруг обещал да измисли "вълшебна" боя, която да накара целия свят да се възхищава на красотата ѝ.

Така и станало.

По времето на Йожен, жените боядисвали косите си основно с екстракти от растения. Но желаният цветови нюанс се получавал изключително трудно, почти невъзможно. Идеята на Шуeлер била да изобрети с помощта на химията синтетична боя, удобна за ползване, щадяща косите и в различни цветове. След доста опити стигнал до успешната формула за боята. Коя била първата дама, чиито коси обагрила химическата смес?

Тези на жената на сърцето му, разбира се. Любимият изпълнил даденото обещание. Тя била повече от очарована, а няколкото раздадени тубички боя на приятелки с гръмкото и нищо не значещо име L`Oréal се превърнали в истински хит.

Капиталът на Йожен се увеличил, а бизнесът се разраснал. Успоредно с това нетрадиционните рекламни ходове помогнали на компанията.

Върху опаковката на боята били напечатани предупреждения за възможни алергични реакции и препоръка да се правят тестове преди употреба. Тази честност и грижа за клиента накарали повече жени да си купуват от боята и така тя си спечелила доверието им.

Освен блестящи познания и умения по химия, Йожен умеел да се възползва от всяка възможност. При въвеждане на платения годишен отпуск във Франция през 1936 г. Шуeлер успял да превърне това в нов продукт – слънцезащитното мляко "Амбър Солер".

Маркетинговите находки като екзотични имена, флакони с релефни стени и други, гарантирали на продукта масов успех.

През 1945 г. компанията изкарала на пазара първия щадящ косата къдрин. А след две години последвала и първата боя за коса за домашно ползване. Така продуктите станали достъпни за ползване без помощта на специалист.

С появата на телевизията през 50-те години Йожен заложил и на този вид реклама. Четири години преди смъртта на създателя на боята за коса, негов телевизионен клип спечелил награда "Оскар". Годината е 1953.

Козметичната империя наследява дъщеря му, Лилиан Бетанкур. 90-годишната дама е най-богатата жена в Европа, втората по богатство жена в света и вторият по богатство човек във Франция. Капиталът ѝ е оценен на 23.5 милиарда долара.

Лилиан губи майка си, жената, вдъхновила L`Oréal, едва петгодишна. Връзката с баща ѝ е ужасно силна. Йожен пък никога не се жени повторно. Жената на живота и кариерата му е една.

63 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay