Нещата, които отделът по човешки ресурси няма да ви каже

Тайните при подбора на кадри

Нещата, които отделът по човешки ресурси няма да ви каже

 

 

За повечето хора работата на отдела по Човешки ресурси се изчерпва с наемането на работа и евентуално с прекратяването на трудовия договор. Но работата на специалистите по личностно и кариерно развитие далеч не се изчерпва с това. Те следят развитието на служителите през всеки един работен ден. Те знаят много повече за вас, отколкото предполагате. Затова не само настоящият работодател, а и следващият ще съди за вас по повече компоненти от тези, които сте посочили в CV-то и в мотивационното си писмо. След консултация със специалистите в областта, нашият екип реши да ви запознае с някои от тайните на занаята.

 

1. Винаги подлежите на проверка в Google.

Преди да ви поканят на интервю, от департамента по Човешки ресурси ще ви направят виртуално проучване, което включва всякакви публикации, групи, в които участвате, и социални мрежи. Затова погрижете се предварително за нещата, които не бихте искали бъдещият ви работодател да знае.

 

2. Да отидете твърде рано на интервю е почти толкова лошо, колкото и да закъснеете.

Според специалистите ако закъснеете за интервю, шансовете да получите покана за второ събеседване драстично спадат. Ако отидете чувствително по-рано от обявения за интервю част, това би оставило впечатлението, че изобщо не цените времето си и го пилеете. Най-добре би било да сте на мястото на срещата 10 минути преди уречения час.

 

3. Външният вид е важен.

Проучванията показват, че решението дали кандидатът за работа да бъде одобрен или не за дадена длъжност, се взимат през първите 90 секунди. Това означава, че на интервюто трябва да се постараете да изглеждате спретнато, с прилежен маникюр и свеж дъх.

 

4. Личната хигиена е от значение.

Ако сте пушач, старайте се да не запалите цигара тъкмо преди интервюто, без значение колко напрегнати се чувствате. Не е препоръчително да създавате асоцииации на шефовете, че приличате на пепелник. Освен това повечето работодатели предпочитат служители, които са непушачи, защото се предполага, че пушачите вземат по-често почивки и са по-предразположени към някои заболявания.

 

5. За да работите от вкъщи, трябва да покажете, че сте истински професионалист.

Ако кандидатствате за позиция, в която може да работите от вкъщи, трябва да се представите добре още от самото начало. Това означава, че когато от HR отдела звъннат у вас не трябва да чуват как кучето ви лае или бебето плаче. Когато нямате контрол върху случващото се около вас, за специалистите това означава, че не сте достатъчно отговорни, за да изпълнявате виртуалната си работа.

 

6. Наднорменото тегло може да работи срещу вас.

Въпреки, че хората с няколко килограма повече биха могли да бъдат много по-работоспособни и всеотдайни от по-слабите, интервюиращият може да сметне, че наднорменото тегло би възпрепятствало извършването на някаква по-динамична работа.

 

7. Възрастовата дискриминация.

Възрастовата дискриминация съществува негласно. Ако за едно и също работно място кандидатстват хора от различни възрастови групи, по-вероято кандидат с някоя и друга годинка отгоре да не бъде избран за длъжността.

 

8. Близките отношения в офиса не остават незабелязани.

Често се случва хората да срещат бъдещата си половинка в офиса, но интимниченето с колеги в по-голямата част от случаите е рисков ход. Дори политиката на компанията да позволява срещите между колеги, ако отношенията не поемат в положителна насока, това ще се отрази на работата и на колектива.

 

9. Сайтовете и социалните мрежи, в които влизате през работно време, се следят.

Не мислете, че има поверителност, когато работите на служебен компютър. Ако оставането ви на работа е под въпрос, едно от първите неща, които шефовете ще проверят, е колко често проверявате Facebook-а си, например.

 

10. Поведението на работното място определя дали ще получите повишение.

Доказано е, че всички служители се държат добре с колегите и мениджърите през първите три до шест месеца след постъпване на работа. За да получите повишение, трябва непрекъснато да впечатлявате работодателя си и да се утвърдите като добър служител. 

1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay