Ако тепърва стартираш свой бизнес или се целиш към завладяване на нови територии, то имаш нужда да бъдеш забелязана като неопровержим експерт в областта. Това е идеалният начин да спечелиш респект, да заслужиш доверие и да повишиш вниманието към продукта на твоя труд.
В началото запомни най-важното: не може да гледат на теб като на експерт, ако в действителност не си такъв. Откажи се да лъжеш за квалификацията си, няма смисъл и да заблуждаваш хората, че знаеш какво правиш, ако не е така наистина и, разбира се, забранени са всякакъв вид кражби и плагиатстване от някой истински професионалист, с идеята да изглежда като твой личен труд.
Не. Става дума за това да промотираш личните си дарби, талант и опит - така потенциалните клиенти/работодатели ще оценят знанието ти и ще бъдат наясно с услугите, които предлагаш. Никакви хитрини, измами, мошеничества или изфабрикувани достойнства не са позволени.
Вместо това виж три изпитани тактики, да те забележат като експерт в твоята област:
-
Пиши за онлайн списание, блог или друг вид сайт, където хората се спират, за да прочетат качествени статии, пълни със солидно съдържание. Тези сайтове са подходящо място да бъдеш забелязана от широк кръг хора, които търсят информация от твоята сфера на работа.
-
Свържи се с местни организации или граждански сдружения. Има доста такива (като Ротъри клуб) и често имат нужда от лектори за сбирките си. Проучи ги и изпрати на всеки кратък имейл или пощенска картичка със списък на темите, по които можеш да изнесеш 10-20-минутна презентация.
-
Отговаряй на въпроси в LinkedIn Answers. В този сайт потребителите задават въпрос в отделна секция и всеки може да му отговори. Ако твоят отговор бъде избран като най-доброто решение на проблема - получаваш точка. Колкото повече точки имаш, толкова по-голям експерт по конкретната тематика си.
0 | 0 |