Как се става инфлуенсър? Този въпрос вълнува все повече хора напоследък. Затова поканихме при нас Радостна Мама, която освен, че ни изпълни с розово настроение ни издаде тайните на инфлуенсър маркетинга. Важна ли е бройката, когато става дума за последователи и лошо ли е да си ги купуваме, разберете в новото ни видео!
Здравей, Ради! Наскоро се състоя едно много готино събитие. Разкажи ни малко повече.
Да, това беше събитието "Инфлуенсъри срещат брандове”, дойдоха над 150-60 човека. Имаше много информация за брандове и инфлуенсъри. Новото издание ще бъде през декември. Ще бъде още по-добро от предишното. На него много инфлуенсъри ще могат да се запознаят с различни компании. Напоследък загубихме живата комуникация, но ми се иска да я възвърнем.
Какво ново има около теб в момента?
Има толкова много неща, че вече ми се иска да си изключа телефона за 10 дни. Това, което се случи от лятото насам е, че създадох Инфлуенсър медия България, където показваме добрите примери, гледната точка и опита на брандовете и начина, по който искат да се позиционират.
Движа все още моя Розов магазин, но вече се изморявам там. Продължавам да свързвам брандове с инфлуенсъри. В същото време подпомагам и други организации. Продължавам да убеждавам брандовете, които веднъж са се опарили, защото не е бил преценен инфлуенсъра, че всъщност има хляб в тази работа и има качествени хора, които могат да им помогнат. Работя предимно с нано и микро инфлуенсъри, под 100 хил. последователи в Instagram и TIkTok.
Умеят ли брандовете да подбират правилно инфлуенсърите и кое е най-важно за тях?
Тези, които имат маркетинг отдели и ресурс от специалисти в тази област, познават пазара и продуктите си, нямат никакъв проблем с управлението на кампании и подбор на правилните инфлуенсъри. Във всички случаи вече имаме достатъчно знания от различни обучения, които ни учат как да работим правилно в инфлуенсър маркетинга.
Имат ли доверие в инфлуенсърите с по-малко последователи?
Много обичам да казвам, че аз продавам моето съдържание от 1000 последователи. Когато кампанията ти е добре структурирана и продуктите са много добре таргетирани и инфлуенсърите да имат зад гърба си ангажирана армия, нещата се получават. Същевременно трябва да се заложи на дългосрочно партньорство - поне 3-4 публикации всеки месец поне в продължение на година, за да има натрупване на информацията.
Няма конкретна бройка последователи, след която един инфлуенсър ще бъде търсен. Брандовете могат да работят и на бартерен принцип. По този начин брандът може да расте с профила на конкретния създател на съдържание. Вече не говорим само за инфлуенсъри, а за създатели на съдържание.
Каква е разликата?
Аз комуникирам и с много мама и други блогърки, чиито блогове са много четени. Съдържанието им е от най-различно естество. Техните социални мрежи не са чак толкова добре развити, колкото блоговете им. Тук ние използваме лицето и неговите канали за съдържание, но не и неговите оследователи. Има и хора, които са станали известни от ТВ предавания и сега развиват добре социалните си мрежи. Знаменитостите пък не са толкова активни онлайн, затова ги търсим за друг тип реклама. Лидерите на мнение пък са в определена сфера с много сериозна експертиза зад гърба си. При тях основното е да се въведе дадена нагласа.
Кой е контент криейтър и кой е инфлуенсър?
Много лесно можем да направим разликата. Най-напред трябва да обърнем внимание на броя на последователите. Обикновено инфлуенсърите нямат собствена медия, те рекламират повече продукти. Разбира се, има и хибриди.
Какво мислиш за купените последователи?
Когато започнах, нямаше нешо, което да не съм тествала. Купих си последователи от един сайт за 10 долара. След това се появиха толкова много индийци, че едвам ги изтрих. Общо взето ги има навсякъде. Никой не си прави труда да погледне какви са тези последователи. Като представител на фирма ти искаш точно определен човек да държи твоя продукт, така че тях това не ги интересува. За мен в този подход няма смисъл, особено когато искаш да работиш дългосрочно с много големи брандове. Все пак, ако си много готина мадама и имаш нужда да си повдигнеш самочувствието, купи си, бейби!
Как приема аудиторията рекламирането на много продукти в един профил?
Аудиторията така или иначе е решила, че инфлуенсърите не правят нищо, получават безплатни продукти и някой им е платил, за да отидат някъде. В Америка доверието към инфлуенсъри е около 70-80% за разлика от други места. У нас хората си купуват от инфлуенсъри, но после недоволстват, че някой рекламира нещо.
Когато един продукт се рекламира по едно и също време при няколко човека, то това вероятно е част от стратегията на бранда. Много е ефектвино, защото се набива на очи. Но ако инфлуенсърът се пребори за собствена интерпретация, това определено ще се запомни. От инфлуенсъра зависи как ще го предаде. Колкото по-малки са профилите, толкова по-креативни са те. Хубавото е, че и брандовете са все по-смели да приемат идеите, стига да не са с международно влияние.
Да не забравяме, че ти си и майка на две деца. Как съчетаваш всичко това?
Няма защо да се заблуждаваме - децата ходят на градина. Всичко е до организация на време. Аз нямам проблеми с времето. Когато имам много работа ставам преди всичко. Продължавам с работата, когато всички заспят. Не ми допада и начинът, по който някои родители твърде много пазят децата си и прекаляват със здравословното хранене, навличането и хигиената. Няма нужда от всичко това, можем да ги оставим да се развиват нормално. Друг трик е, че мъжът ти трябва да е пич и да те подкрепя. Добре е да се поставят правила към децата и да им се обяснява какво предстои. Не съм против новите технологии, но е хубаво детето да се изморява, за да може да заспи рано.
Гледайте новото видео в канала на Peika&Jenite, за да научите още подробности за работата с инфлуенсъри и света на социалните мрежи.
0 | 0 |