Техники за здраве и спокойствие

Техники за здраве и спокойствие
Pexels

2020 година ни донесе безпрецедентни времена. В рамките на няколко месеца коронавирусът се характеризира от СЗО като пандемия. Социалната дистанция се превърна в новото нормално. Освен икономическата гледна точка, пандемията ни повлия и психически. Затова е важно повече от всякога да практикуване техники за управление и успокояване на тревожността.

Следването им ще ви помогне да поддържате имунната си система силна и здрава, което от своя страна ще помогне за борбата с тревожността заедно с вашата уязвимост към болестта.

Дишайте. Когато сме стресирани или уплашени често се задъхваме – рязко вдишваме и след това задържаме дъха си. Тези модели на дишане могат да активират симпатиковата нервна система. Дълбокото дишане е една от най-добрите заземяващи техники за безпокойство. Бавното дълбоко вдишване ангажира коремните мускули и диафрагмата вместо мускулите в горната част на гърдите и шията. В резултата на това придобивате по-голяма издръжливост пред несгоди.

Движете се. Движението е една от най-важните техники за управление на безпокойството. Едно от нещата, които не трябва в никакъв случай да правите, е да не се застоявате. Застояването може да доведе до хронични състояния като затлъстяване, диабет. Прекаленото седене е свързано с негативен ефект върху психичното здраве. Простото решение е да продължите да се движите през деня. Доказано е, че движението намалява общите нива на напрежение, повишава и стабилизира настроението, подобрява съня и повишава самочувствието. Разхождайте се, карайте колело, правете йога, почистете дома си, работете в градината…

Хранете се здравословно. Хапвайте пълнозърнести храни, супер храни, ядки и ядкови масла, риба, зеленчуци, плодове, месо. Избягвайте да пържите храната си, предпочетете храна, приготвена на пара или варена.

Хидратирайте се. Пийте много вода на ден, най-малко осем по осем чаши. Хидратацията облекчава възможните симптоми на дехидратация. Здравословните нива на хидратация помагат да се поддържа целостта на лигавиците на носа и устата. Имайте предвид, че безалкохолните напитки или спортните напитки не са добър избор за борба с дехидратацията, тъй като не са предназначени за хидратация.

Спете. Възрастните обикновено се нуждаят от седем до девет часа сън на нощ. Липсата на сън отслабва имунната ви система. Начините за подобряване качеството на съня са няколко: Лягайте по едно и също време всяка вечер и лягайте по едно и също време всяка сутрин, включително през почивните дни, Уверете се, че вашата спалня е тиха, тъмна и с комфортна температура, Махнете електронните устройства от спалнята, Физическата активност през деня може да ми помогне да спите по-лесно през нощта, Не прекалявайте с храната преди сън.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се хвали на приятелката си: -Днес си купих специална поилка за морските ми свинчета. Представяш ли си? Там има едно копче, като го натиснеш и пуска вода в купичката. -Е те, морските...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти