10 правила за справяне с хора, които са ви много ядосани

10 правила за справяне с хора, които са ви много ядосани
pixabay

Изразяването на гняв е табу в съвременното общество. Не знаем как правилно да изразяваме негативните емоции, защото не сме свикнали да ги обсъждаме или дори да ги показваме. Ето защо много хора живеят в състояние на стрес, като постоянно се унищожават отвътре с потиснат гняв и агресия. Психолозите активно се занимават с този проблем и дори има център за изследване на гнева в Ню Йорк. Ние също можем да помогнем на нашите най-близки приятели и членове на семейството да се справят с гнева.

Ето кои са най-мъдрите модели на поведение, когато се занимавате с някой, който ви е много ядосан:

  1. Бъдете любезни и внимателни по време на спор

    Когато човек се ядосва, това не е по негова вина - емоционалното му състояние е виновно. Опитайте се да се отнасяте с този гневен човек с доброта и да имате съзнателно желание да помогнете. Помогнете му да реши проблема и да се справи с негативните си емоции.

    Преди всичко, не казвайте фразата: "Искам да ти помогна". Тя изглежда по-скоро като показ на гордост, отколкото на искрено състрадание. Би било много по-добре просто да се откажете от чувството си за самочувствие и да се фокусирате върху разбирането на проблема.

  2. Контролирайте собствените си емоции

    Вие сте непобедими, докато изпитвате разрушителни емоции. Обаче ставате уязвими веднага щом позволите на гнева да ви сграбчи. Направете всичко възможно да не бъдете огледало за гневния човек и да запазите самообладание. Само по този начин можете да излезете от конфликта, без да се нараните.

  3. Разберете проблема

    Често емоционален човек не може да определи причината за своето възмущение. Те казват много излишни неща, объркват се и се изгубват. За да разрешите проблема, е важно всичко да бъде коригирано възможно най-рационално. Най-добрата стратегия е да зададете конкретни въпроси и ясно да пресъздадете отговорите, които човекът ви дава, повтаряйки само най-важните части.

  4. Не се извинявайте

    Причините, поради които човек ви е ядосан, вероятно не го интересуват. Няма значение какво казвате в своя защита, ако сте твърде емоционални. Каквото и да кажете, човекът отсреща няма да ви съчувства, докато не се успокои. И най-важната ви цел трябва да бъде да го освободите.

  5. Стремете се към разрешаването на общия проблем

    Когато някой се ядосва с вас, винаги е проблем, принадлежащ на вас и на човека, който е ядосан. Вашата основна цел е да разрешите този често срещан проблем.

    Опитайте се да формулирате причината за конфликта възможно най-ясно и безпристрастно. По този начин ще можете да изолирате основния проблем и да помогнете на събеседника да разбере по-добре. Изяснете всяка гледна точка. Какво стана? Какво лошо е имало в това? Какво очаквахте да се случи?

  6. Не се страхувайте да признаете грешката си

    Не мислете, че трябва да сте прави, само защото не сте се поддали на емоциите си. Възможно е в края на разговора да се окажете грешни и няма нищо лошо в това. Бъдете подготвени за това, че гордостта ви може да бъде наранена и може да сте вие, който в крайна сметка трябва да се извини и да поправи грешката си, дори ако в началото на спора сте били уверени в себе си. Бъдете подготвени за всеки изход - след това ще можете да погледнете проблема спокойно, с отворени очи.

  7. Не се преструвайте, че сте лишени от емоции

    Не се опитвайте да се преструвате, че не ви е грижа. Едно нещо е, ако наистина успявате да запазите спокойствие и всъщност контролирате ситуацията: тогава е страхотно. Но това е съвсем различна история, ако вече сте наранени и ядосани. Опитите да се държите сякаш сте лишени от емоции само ще изнервят събеседника, защото просто ще изглеждате твърде неестествено.

  8. Попитайте какво можете да направите, за да оправите нещата

    Въпросът "Какво мога да направя?" може да бъде много успокояващ. Това е сигнал за доверие, искреност и показва желанието ви да решите проблема. И наистина помага да се разреши проблемът възможно най-бързо, продуктивно и рационално.

  9. Не поставяйте себе си над другото лице

    Гневът е една от най-разрушителните и изтощителни емоции. Когато вашият събеседник се ядосва, това не означава, че той се е превърнал в по-лош човек от вас. Това означава, че той се чувства по-лош от вас. Така че първото нещо, което трябва да поискате, е да му помогнете да се справи с чувствата си. Опитайте се да не се поставяте над него: това поведение е най-разрушителното от всички.

  10. Ако някой от вас не е готов да говори, не се притискайте

    Ако събеседникът е толкова ядосан, че не може да ви възприеме адекватно, изчакайте, не го притискайте. Ако не сте готови да признаете грешката си, когато има такава и да говорите на равни начала, отново отстъпете и си дайте малко време. Не влизайте в диалог, докато сте "неуязвими". Да се опитвате да решите проблема, преди да сте готови да го направите, е лоша идея.

    Станете част от Jenite.bg във Facebook!

2 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се хвали на приятелката си: -Днес си купих специална поилка за морските ми свинчета. Представяш ли си? Там има едно копче, като го натиснеш и пуска вода в купичката. -Е те, морските...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти