Мърч - набиращ скорост тренд

Изненадани сте от изобилието на звездна символика в магазините? Ние ще ви разкажем защо фенските атрибути завладяват съвременните подиуми.

Ако преди десет години една фланелка с надпис Queen отличаваше ви от тълпата като фен на групата, сега можете да видите модни момичета, излизащи от бутици, облечени в такива тениски. За това време така наречените "фенските атрибути" се превърнаха в типични мейнстрийм дрехи, които могат да не казват нищо за музикалните предпочитания на собственика.

Миналия сезон популярните младежки марки произвеждаха мърчове в цели колекции, така че всеки може да намери топ или худи (от английски hoodie – качулка) по своя вкус. Как стана така, че първоначално фенска дреха се появи на подиумите на световните модни къщи?

Как започна всичко

Съединените щати станаха пионери в разпространението на мърча, където още в средата на 60-те години хората имаха възможност да закупят тениска с логото на любимата си група без да напускат концерта, а мениджъри с радост използваха тази възможност. В рамките на няколко години много групи отидоха на турне, за да печелят пари не чрез продажба на билети, а чрез символиката на техния колектив, отпечатана на бейзболни шапки, тениски и други различни артикули.

В края на 70-те мърчът е напълно утвърден като част от поп и рок културата. Музикантите са станали по-загрижени относно производството на сувенири, така че те започват да канят художници и дизайнери да развият оригинален стил.

Днес мърчът е само няколко вида:

- Предлага се от артист по време на промоционално турне, издаване на албум или филм.

- Произвежда се от популярни марки с разрешение на артиста, а компанията може да използва всяко изображение, независимо от събитията, които се случват в живота на артиста.

Много дизайнери отиват на трик и създават дрехи, вдъхновени от стила на артиста. Целта е в това, че такава дреха може да бъде носена от по-голям брой хора, без да се страхуват, че те ще бъдат причислени в някой фенклуб.

Атрибутите на феновете се превърнаха в тренд съвсем наскоро, много известни личности са щастливи да позират с тези дрехи за снимки в социалните мрежи, след което техните последователи незабавно изкупуват всички тези ризи и тениски от рафтовете в магазини. Въпреки това, можете да попаднете в неудобна ситуация: ако не разбирате музикалните тенденции, не знаете какво пропагандира артистът и затова несъзнателно пренасяте идеите му към масите, обличайки дрехата с неговата символика.

Как правилно да носим мърч

Стандартни дрехи, които се използват за мърч - тениски, шапки, худи и шалове. Доста универсален комплект, който може да се миксира с много други дрехи. Например, можете спокойно да комбинирате тениска с джинси от различни стилове: в идеалния случай, ако вземете под внимание времето, когато група или артист са били популярни, и използвате дрехи в духа на онова време.

С худи прекрасно ще се комбинира клин от монохромен оттенък, без ярки принтове, тъй като логото или портретът на артиста вече са доминиращи, няма нужда да се допълва с графични шарки или цветове.

Ако не се страхувате да направите силни модни изявления, вземете си няколко такива тениски!

Мърч е обозначение на жаргон за всички видове продукти с определена символика. Английската дума merchandise означава "стоки, продукция", а "merch" - неговата съкратена, жаргонна версия.

Днес, когато музикалната индустрия премина в цифров формат, продажбата на различни видове мърч - тениски, шапки, значки и блузи с логото на групата - заема не последно място по приходи за музиканти.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Не търси добрите качества в един мъж - всеки има такива! Търси лошите и се запитай, можеш ли да...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти