Може би няма човек, който да не е чувал за трагедията на парахода "Титаник”, която се превръща в една от най-запомнящите се истории на човечеството. Името на плавателния съд става нарицателно за безхаберие, ужас и смърт.
Строителството на трансатлантическия лайнер започва на 31.05.1911 година в корабостроителницата Harland and Wolff в Белфаст и е завършен за по-малко от година. На 10.04.1912 година "Титаник” се пуска в експлоатация, а първото му плаване трябва да премине по маршрута Саутхемптън (Англия), Шербур (Франция), Куинстаун (Ирландия) до Ню Йорк (САЩ).
Четири дни по-късно, на 14.04.1912, точно в 23:40 часа вечерта се случва необратимото. Параходът, който е обявен за всемогъщ, се сблъсква с айсберг. За три часа загиват около 1 500 души пътници и екипаж в ледените води на Атлантика.
Няма как да забравим и екранизацията на историята на "Титаник” от 1997 година с участието на Кейт Уинслет и Леонардо Ди Каприо - тя стана истински касов хит. Разбира се, във филма има и голяма доза художествена измислица, но ето, че има хора, които искат да пресъздадат миналото по възможно най-точен начин.
Преди седмици минният магнат Клайв Палмър официално обяви намеренията си да построи почти точно копие на най-големия пътнически кораб за времето си. Богаташът ще преглътне слуховете за лоша поличба и ще пусне копието да плава от Англия до Северна Америка през 2016 година.
"Корабът ще бъде проектиран така, че да не потъне. Е, разбира се, ако се появи дупка по корпуса, това е неизбежно. Никой не знае какво може да се случи”.
Палмър казва пред репортери: "Новият параход ще е също толкова луксозен, колкото оригинала. Дори си мислим да запазим автентичната обстановка, но ще има и подобрения. Все пак сме в 21 век и всички сме свикнали да използваме техника навсякъде. Да не забравяме, че ще добавим и най-добрите системи за навигация и сигурност”.
На "Титаник” II ще има 840 каюти, разположени на десет палуби, почти като оригинала, но тази версия ще работи с дизелово гориво, а не на въглища.
Грандиозният проект ще се реализира с помощта на две предприятия - Blue Star Line, чието собственик е Палмър, и китайската държавна корабостроителница CSC Jinling. Поради факта, че голяма част от парахода ще е построен в Китай, той ще бъде придружен на първото си пътешествие и от китайския флот.
Засега се знае само, че австралийският магнат е изкупил всички налични строителни планове и архиви на "Титаник”. Говори се още, по непотвърдена информация, че той е успял да закупи на търг и всички предмети от кораба, които са били запазени. Всичко това се прави с цел за пресъздаване на възможно най-автентична обстановка.
Все още, обаче, не е известно колко точно ще струва този проект на Палмър, който за миналата година е натрупал приход от над 3,5 милиарда британски паунда.
Много силно се надяваме, че в случая няма да важи максимата "историята се повтаря” и всички суеверия за лоша поличба ще се окажат грешни. Въпреки всички фаталисти, ние вярваме, макар 100 години по-късно, че най-накрая е дошло времето на един "Титаник”, който не може да бъде потопен.
6 | 0 |