Козметичната индустрия непрекъснато създава фалшива необходимост от продукти, които може да изглеждат полезни, но в действителност не са необходими за повечето хора. Ето някои категории продукти, където маркетинговите трикове често създават фалшиви нужди:
Анти-ейдж продукти: Козметичните компании често използват страх от стареене, за да продадат своите анти-ейдж продукти. Много хора вярват, че имат нужда от специални кремове, серуми и процедури, за да предотвратят или намалят признаците на стареене. В действителност здравословният начин на живот, редовните упражнения и балансираната диета могат да помогнат повече за поддържането на здрава и младежка кожа.
Специфични продукти за проблемна кожа: Ако имате чувствителна, склонна към акне или друга проблемна кожа, може да сте убедени, че имате нужда от специализирани продукти, създадени специално за вашия проблем. Въпреки това, много от тези продукти съдържат агресивни съставки, които могат да причинят дразнене и допълнително увреждане на кожата. Често обикновените продукти без аромати, некомедогенни и нежни формули могат да бъдат също толкова ефективни, ако не и повече.
Ексфолианти: Маркетингът около ексфолиращите продукти често създава впечатлението, че те са абсолютно необходими за премахване на мъртвите кожни клетки и постигане на блестяща кожа. Прекомерното ексфолиране обаче може да причини дразнене, възпаление и дори хиперпигментация. Повечето хора могат да поддържат кожата си чиста и здрава само с редовно почистване и овлажняване.
Оцветени овлажнители: Овлажнителите с цвят могат да създадат фалшиво усещане, че са необходими за постигане на равномерен тен. Те обаче могат да причинят дразнене и дискомфорт на кожата и не осигуряват същата дълбока хидратация като обикновените варианти.
Серуми и бустери: Тези концентрирани продукти често се рекламират като способни да решат широк спектър от кожни проблеми, от фини линии до обезцветяване. Въпреки че някои може да предложат предимства, те не са необходими за всички и могат да бъдат излишни, особено когато се използват заедно с други продукти.
1 | 0 |