Как да задържите най-добрите си служители?

Подобрете работната среда с няколко успешни стъпки

Не може да се отрече, че успехът на една компания зависи изцяло от нейните служители. От тази гледна точка намирането на правилните такива е постоянна битка. С откриването на подобен кадър обаче играта не приключва, а се видоизменя в борба да го задържите на работа при вас.

Понякога не можете да направите нищо, за да спрете хората, които искат да напуснат, но има и редица начини, чрез които сте способни да гарантирате, че средата във вашия офис е такава, в каквато всеки би искал да остане.

Експертите по човешки ресурси формулират 8 общи принципа, които са валидни в почти всяка ситуация.

Накарайте ги да се чувстват оценени
Цененият персонал обикновено е щастлив персонал. Хората могат да се насърчават един друг да се задържат на работното място, а това прави работния процес по-продуктивен. Когато си вършат добре работата за вас, вие развивате бизнеса си, затова нека те знаят колко много цените упоритата им работа.

Намерете правилните хора
Ако ваш служител, който ръководи отделен проект, реши да напусне и преките му подчинени се опитат да го последват, потърсете корена на проблема. "Преките ръководители са от решаващо значение. Хората често се доверяват повече на отделния човек - прекия си ръководител, отколкото на самата организация, за която работят", казва Барни Илай, директор "Човешки ресурси" в компанията Hays. Ако някой от мениджърите ви напуска, поговорете с екипа му и ги уверете, че нямат повод за притеснение и могат да продължат работата си безпроблемно.

Предложете им гъвкаво заплащане
Еднаквият модел на заплащане не отговаря на работата на всички служители и няма да им хареса. По-добър вариант е да предложите на служителите си гъвкава бонусна структура.

Определете кариерното развитие на служителите си
Служителите, особено тези от т.нар. Поколение Y (става дума за родените между 1976 и 2000 година - бел. ред.), искат да са наясно как ще се развива кариерата им за вбъдеще във въпросната фирма. "Организациите, освен това, трябва да гарантират, че кариерното развитие и възможности са ясни за всички. Нужно е организациите да управляват очакванията честно. Те трябва да покажат ясно кога съществуват такива възможности. По-важното обаче е да стане ясно на какви изисквания за личните и бизнес стремежите на служителите трябва да отговорят те, за да бъде постигнат напредък", посочва Нейсън Фирузманд, управляващ консултант в компанията ASK Europe.

Останалите 4 принципа можете да видите при колегите от Econ.bg.

5 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



38
Экатерина Карапетрова 18.04.2013|13:22
Винаги има начин дори служителят да е решил да напуска. някои компании хвърлят луди пази за това да крадат служителите на други такива.
37
Margо Filipova 18.04.2013|12:47
Трябва да се откликва на желанието им да се чувстват ценени и полезни!
36
Katerina Dieva 18.04.2013|11:01
Хубаво е да се ценят кадърните кадри в една фирма, тъй като може и да не са незаменими, но ако се наемат нови хора се иска доста обучение за постигане на такова ниво.
35
Ариана Оптимистикова 18.04.2013|09:26
като ги стимулират - емоционално и финансово
34
траян тодоров 18.04.2013|08:56
с пари
33
Liubomira Panajotova 17.04.2013|15:53
У нас май основният начин е с добро заплащане и като цяло по-добри условия на труд, които всеки би оценил доста високо.
32
Emily Reed 17.04.2013|14:33
Има начини, стига да има желание един мениджър за това и най-вече да отстоява качествените си служители и да им го показва.
31
Mer Zlatkova 17.04.2013|12:47
Така е, хората трябва да бъдат поощрявани, да се усещат, че усилията им си струват и са оценени.
30
София Павлова 17.04.2013|12:23
Много полезен материал за съвестните работодатели!
29
Margо Filipova 17.04.2013|12:17
Трябва да се чувстват ценни за фирмата!
28
Meglena Barutchieva 17.04.2013|11:38
Накарайте ги да се чувстват оценени! Много важно, а повечето работодатели правят точно обратното, за да не си помислят служителите да искат висока заплата.
27
desislawa pawlewa 17.04.2013|10:20
българските работодатели да четат
26
Полицейска палка 17.04.2013|09:36
полезно инфо за работодатели
25
didka abadjieva 16.04.2013|20:00
И все пак и да си добър служител от работодателя зависи всичко.
24
rozalij gencheva 16.04.2013|19:32
Като на служителят работата му доставя удоволствие, той не би е заменил за друга според мен.
23
Дива Самодива 16.04.2013|18:38
Отношението е много важно, наред със заплащането.
22
Лили Добромирова 16.04.2013|18:37
ХА! Това да го прочете шефа ми, не аз:))
21
Katy Russeva 16.04.2013|16:44
Благодарност, ама когато конкуренцията не спи и се опитва да краде готови и добре опдготвени кадри само това не е достатъчно.
20
Лола Стефанова 16.04.2013|15:57
Заплащане, работно време, работна среда, други облаги, издигане в йерархията - има начин това да се случи, стига работодателя да иска да задържи конкретния служител.
19
Валентин Басаров 16.04.2013|15:56
Не е трудно,просто трябва и малко благодарност!
18
Мариана Красимирова 16.04.2013|14:20
много е важно заплащането и кариерното развитие.хората се стимулират като знаят че ако работят много добре ще има развитие а не като знаят че така или иначе ще получават все едно и също заплащане и няма да им се смени позицията занапред
17
Nina Rosi 16.04.2013|14:13
У нас няма подобно нещо, тъй като на служителите непрекъснато им се натяква, че не са незаменими и на тяхно място лесно може да се намери някоя друг, така че да си траят.
16
София Павлова 16.04.2013|12:26
Вържете ги за бюрата, толкова е просто!
15
Margо Filipova 16.04.2013|12:15
Това никак не е трудна работа, само че на повечето работодатели не им се занимава!
14
pateshki ustni 16.04.2013|11:57
много е важно да се показва на служителите че са ценни кадри и най-вече да се отнасяме добре с тях а не да им викаме и да се държим грубо
13
Анита Кралева 16.04.2013|11:56
В България на никой не му дреме!
12
Milen Stanchev 16.04.2013|11:52
Подобрете работната среда с няколко успешни стъпки - работна среда, мотивиразщо възнаграждение и добро отношение към служителите.
11
Vanesa Apostolova 16.04.2013|11:20
да, наистина ако има шансове за бонуси нещата ще са още по-добри,но не навсякъде има такива условия.
10
Asen Ivanov 16.04.2013|11:15
Гъвкавото бонусно заплащане , според мен е много добра мотивация за полагане на труд. Нека си има твърдо възнаграждение и от там нататък да се увеличава заплатата в зависимост от постигнатите резултати, по този начин работниците ще имат стимул да работят усърдно за по-добро заплащане.
9
Svetlozara Halacheva 16.04.2013|11:11
Можем само да се радваме,че имаме страхотни шефове :Р
8
Rosi Nikolova 16.04.2013|10:58
да,имам такъв пример в обкръжението ми, раздялата с лудия шеф стигна до някаква клеветническа война,много тъпо.
7
мая анкова 16.04.2013|10:52
те накрая остават без качествени работници
6
Ralica Hristova 16.04.2013|10:43
така е,но има и идиоти,които унижават работниците си,за съжаление.
5
мистерия финикова 16.04.2013|09:57
всеки умен работодател инвестира в служителите си
4
viki todorova 15.04.2013|20:20
като служителят се почувства оценен и е задоволен финансово, няма причина да иска да напусне работното си място.
3
viki stoilova 15.04.2013|20:17
Ако един работодател наистина държи на най - добрите си служители, той трябва непрекъснато да показва колко ги цени.
2
Diana Nenova 15.04.2013|18:26
За някои хора основен мотив са парите, но пък за други това е работната среда.
1
Нели Георгиева 15.04.2013|16:39
Най-после и статия към работодателите. Само дето много малко от тях оценят наистина добрите си служители.
Блондинка се хвали на приятелката си: -Днес си купих специална поилка за морските ми свинчета. Представяш ли си? Там има едно копче, като го натиснеш и пуска вода в купичката. -Е те, морските...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Не търси добрите качества в един мъж - всеки има такива! Търси лошите и се запитай, можеш ли да...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти