Не може да се отрече, че успехът на една компания зависи изцяло от нейните служители. От тази гледна точка намирането на правилните такива е постоянна битка. С откриването на подобен кадър обаче играта не приключва, а се видоизменя в борба да го задържите на работа при вас.
Понякога не можете да направите нищо, за да спрете хората, които искат да напуснат, но има и редица начини, чрез които сте способни да гарантирате, че средата във вашия офис е такава, в каквато всеки би искал да остане.
Експертите по човешки ресурси формулират 8 общи принципа, които са валидни в почти всяка ситуация.
Накарайте ги да се чувстват оценени
Цененият персонал обикновено е щастлив персонал. Хората могат да се насърчават един друг да се задържат на работното място, а това прави работния процес по-продуктивен. Когато си вършат добре работата за вас, вие развивате бизнеса си, затова нека те знаят колко много цените упоритата им работа.
Намерете правилните хора
Ако ваш служител, който ръководи отделен проект, реши да напусне и преките му подчинени се опитат да го последват, потърсете корена на проблема. "Преките ръководители са от решаващо значение. Хората често се доверяват повече на отделния човек - прекия си ръководител, отколкото на самата организация, за която работят", казва Барни Илай, директор "Човешки ресурси" в компанията Hays. Ако някой от мениджърите ви напуска, поговорете с екипа му и ги уверете, че нямат повод за притеснение и могат да продължат работата си безпроблемно.
Предложете им гъвкаво заплащане
Еднаквият модел на заплащане не отговаря на работата на всички служители и няма да им хареса. По-добър вариант е да предложите на служителите си гъвкава бонусна структура.
Определете кариерното развитие на служителите си
Служителите, особено тези от т.нар. Поколение Y (става дума за родените между 1976 и 2000 година - бел. ред.), искат да са наясно как ще се развива кариерата им за вбъдеще във въпросната фирма. "Организациите, освен това, трябва да гарантират, че кариерното развитие и възможности са ясни за всички. Нужно е организациите да управляват очакванията честно. Те трябва да покажат ясно кога съществуват такива възможности. По-важното обаче е да стане ясно на какви изисквания за личните и бизнес стремежите на служителите трябва да отговорят те, за да бъде постигнат напредък", посочва Нейсън Фирузманд, управляващ консултант в компанията ASK Europe.
Останалите 4 принципа можете да видите при колегите от Econ.bg.
5 | 0 |