Повечето жени трябва да изминат дълъг път преди да стигнат горните нива на корпоративната стълбичка. За съжаление, това което не винаги осъзнаваме е, че самите ние може да бъдем най-лошият си враг, когато говорим до работа и работна среда. В днешния силно конкурентен пазар на труда не е нужно да сбъркаш много, за да си загубиш работата бързо. Понякога и малкото камъче обръща колата.
Рискът от уволнение, липса на повишение и социална изолация би бил доста по-малък ако се стараем да избягваме тези няколко неща.
Често срещана грешка при много хора, особено такива, които работят в по-големи компании, е пренебрегването на личния контакт с колеги, шефове, клиенти и т.н. Електронната и гласовата поща са рационален и удобен начин за комуникация, но често могат да доведат до неразбирателства. Няма по-сигурен и истински начин от това да се разбереш с някого лично – особено по нетекущи и важни въпроси.
Правете регулярни посещения на шефа и колегите си. Бъдете учтиви и заинтересовани, без да се натрапвате, разбира се.
Друг неефективен поведенчески модел е този на "изтривалка". Има хора, които живеят с илюзията, че ако позволяват да ги мачкат и приемат всяко мнение, без значение дали наистина са съгласни или не, биха могли да се издигнат по-бързо. За съжаление обаче това никак не е истина. Винаги трябва да си отстояваме позициите – с деликатен и позитивен маниер. Повечето работодатели (или поне тези, които знаят какво правят) търсят силни и сериозни служители, които знаят какво искат, но не го налагат. Съгласяването с всичко, което ви се предложи или наложи няма да ви направи по-сериозен, нито ще ви спечели уважение, дори напротив.
Не си преписвайте чужди заслуги. Това е нещо, което се е случвало може би на всеки от нас и всички знаем колко е неприятно. Не забравяйте, че такива постъпки рядко остават тайна и трудно се забравят. Правете обратното – отчитайте заслугите на вашите колеги и дори взимайте пример от тях. Бъдете екипен играч, което не означава обаче да "раздавате" идеите си на всеки. Бъдете премерени в отношенията с колегите си.
Малко е безсмислено да говорим за клюкарстването. Всяка жена трябва да е наясно, че ако го практикува, много малко хора ще й имат доверие, а вероятността да се "отличи" като непоправим лицемер е огромна.
Същото се отнася и за изпускането на важни срокове. С малката разлика, че ако клюкарствате и заговорничите губите доверието на колеги, докато ако не спазвате поставени срокове - губите доверието на шефа, а понякога и работата си.
Има още доста да се изговори по подобна тема. Едва ли ви казваме нещо изненадващо – не правете секс с шефа си и не бъдете асоциални. И въпреки това, ако се случи да се унесете, правейки някоя от тези грешки, е хубаво да има някой, който да ни "отвори очите" за собствените ни постъпки. Ако си спечелите истински приятели в офиса ще имате особено ценни съветници по всички тези въпроси. А и ще можете сами да регулирате средата, в която работите.
0 | 0 |