10 неща, които не бива да правите на работното място

10 неща, които не бива да правите на работното място
Pexels

Независимо какво точно работите и в коя сфера на дейност сте, има универсални правила, които всеки трябва да спазва на работното си място. 

Без значение дали ръководите голяма компания или сте съвсем обикновен служител, има неща, които не бива да си позволявате да правите, ако искате да бъдете успешни в работата си и да постигнете големи успехи. 

Ето кои са те:

1. Небрежност 

Всички трябва да бъдем внимателни и отговорни в работата си, за да избегнем грешки и неудобни ситуации. Има професии, в които небрежността може да бъде и опасна, като в лекарската професия, например. Дори да имате по-малко отговорна професия, трябва да бъдете фокусирани и да не допускате да бъдете небрежни в нито един момент от работния ден. 

2. Отлагане на задачите

Не трябва да оставяме за последно важни задачи, които изискват време и внимание. Когато получите някаква задача, особено ако е по-сложна, добре е да се захванете с нея веднага, за да имате достатъчно време да я изпълните качествено. Колкото и да отлагате, някой няма да свърши работата ви вместо вас, така че не усложнявайте живота си и изпълнявайте задачите си навреме. 

3. Подмазване 

Важно е да знаете, че ако си мислите, че ще успеете чрез "подмазване", лъжете се. Това няма да доведе до нищо друго, освен негативно отношение от страна на колегите. Опитайте да пробиете чрез упорита работа, ще бъде много по-лесно и полезно.

4. Използване на компютъра за лични цели

Ако трябва да свършите нещо спешно, няма проблем да използвате служебния си компютър за лични цели, но не бива да ви става навик. Като цяло е непрофесионално и несериозно да се занимавате с лични въпроси по време на работа. 

5. Грубо отношение

В никакъв случай не бива да си позволявате да бъдете груби с когото и да било. Ако имате проблеми на работното място, има интелигентни начини да ги разрешите. Грубото и арогантно отношение е недопустимо и може да ви изиграе много лоша шега.

6. Несъобразяване с правилата и процедурите

Всяка фирма или компания има установени правила и процедури. Те трябва да се спазват от абсолютно всички служители, за да се избягват проблеми и конфликти. Не си мислете, че сте по-хитри от останалите и можете да действате по своите собствени правила.

7. Отсъствие от работа без уведомление

На всеки му се налага да отстъства от работа понякога. Ако става въпрос за планирана почивка, трябва да уведомите ръководителя си предварително, като оставите достатъчно време за разпределяне на вашата работа между останалите колеги. Ако пък се е случило нещо непредвидено и се наложи да пропуснете работния ден, задължително се обадете и уведомете когото трябва. При всички положения не бива да си позволявате просто да отстъствате от работа, без да сте съобщили. 

8. Бягане от отговорност

Всеки човек допуска грешки, но и трябва да носи отговорността за тях. Не се опитвайте да прехвърлите вината на друг, а застанете зад действията си. Ако е необходимо, извинете се и се постарайте да не повтаряте същата грешка отново.

9. Прием на алкохол и други вещества

Макар че е повече от ясно, добре е да отбележим, че не е препоръчително да употребявате алкохол на работното място. Когато става въпрос за работа с машини, лекари, шофьори и т.н., пък е абсолютно забранено. 

10. Споделяне на поверителна информация

Без значение с какво се занимавате, не бива да издавате поверителна информация на трети лица, особено ако това може да доведе до нарушаване на договори или закони. Последствията могат да бъдат много по-сериозни, отколкото си мислите.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

 

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay