Колко често, омагьосани от красивата опаковка, лековерно пръсвате маса пари за продукт, който изобщо не ви е необходим? Случвало ви се е да стоите в магазина и дълго да се двоумите на какво да заложите – старото и провереното или пленително новото. В крайна сметка, обещаващата лъскава обвивка на непознатия продукт надделява. По-късно обаче тествате и осъзнавате, че действителните качества на закупената стока съвсем не се препокриват с предварителните ви очаквания.
Истината е, че опрем ли до конкуренция за пазарен дял, борбата е безмилостно жестока и в нея най-често ощетен остава крайният купувач. Не бива да се изненадваме, че в условията на нашето консуматорско време, хората отдават такова сериозно значение на опаковачния дизайн.
Атрактивната опаковка откроява продукта, придава му особена идентичност и работи за изграждането на добрия му имидж. Атрактивната опаковка ни действа като магнит. Казано с най-прости думи – продава.
Опаковачният дизайн обаче може да бъде изкуство. Изкуство, което издига продуктът на друго ниво и го превръща в шедьовър.
Вземете за пример козметичното оръжие Chanel, дело на холандския дизайнер Тед Нотън. Този нестандартен пистолет се предлага в пълна бойна готовност за ползване, зареден не с какво да е, а с гланц за устни, мини флакон с парфюм, златни клечки за зъби, старинна фиба, златна плочка, флаш памет, огледалце и забележете – таблетка виагра. Цената на това бижу е около 17 000 долара.
Разбира се, пазарът предлага далеч по-достъпни стоки с нестандартен, иновативен дизайн. Пакетче чай под формата на японска оригами фигурка превръща консумацията му в напълно различно изживяване. Немската марка за изкусително бельо Blush Dessous проявява находчиво чувство за хумор и създава рекламни кибрити. За да си запалиш клечка, трябва да я прокараш не през традиционната лента, а през добре оформено женско дупе, изобразено върху опаковката.
Разгледайте галерията ни и се запознайте с още любопитни предложения в сферата на опаковачния дизайн.
15 | 0 |