Много харесваме винтидж пин-ъп, но ако трябва да бъдем честни, неговата стилистика винаги ни е била някак далечна. Че къде ти, по времето на социализма в България, гражданинът е можел да види обстановка, подобна на ретро интериорите и пейзажите в творчеството на Джил Елвгрен? Невъзможно. Освен ако гражданинът не е рискувал да направи опит за бягство зад граница.
Тези времена обаче отминаха, сега имаме свобода на словото, печата и изобразителното изкуство. А руският художник Валери Барикин жадно се възползва от новите права. Неговите пин-ъп илюстрации ни представят точно такива картини, каквито можем да видим и в старите български филми. Можем да ги разберем, да ги почувстваме близки. И да се посмеем на хумористичните лозунги, които се заиграват с някогашните си партийни предшественици.