И на сън да ни бутнат, можем да изброим поне дузина имена на популярни световни дизайнери за дамско облекло, познати по цялото земно кълбо с помпозните си творения, лъскави спектакли и претенции за уникалност. Списанията за мода бъкат от нови и нови имена, които се борят за консуматорската любов и внимание.
Учудващо, в условията на глобална конкуренция, една ниша остава свободна и отворена за дебютиращи ентусиасти, а именно - нишата за изработка на дамско бельо. Напомня ни същинско изкуство – нечии вещи ръце извайват красива миниатюра, която сутрин първа се докосва до голото женско тяло, а нощем пада финална, понякога в компания с всичкките ни задръжки.
Изискват се особени умения и страст от шепа дантела да сътвориш долно облекло, което жената да усеща като втора кожа и да отключва мъжките фантазии за похот и сласт. Няколко гениални умове откриват формулата на брилянтното бельо и си спечелват сърцата на хиляди фенки и симпатиите на техните половинки.
Фетиш или призвание, едно е сигурно – за да превърнеш изработката на бельо в своя доходоносна професия несъмнено се изисква много талант. Запознайте се с историите и характерния почерк на три модни компании, които заслужават вниманието ви – La Perla, Agent Provocateur и Bordelle:
La Perla
Италианската марка La Perla има най-дълъг стаж в създаването на бельо за принцеси. Историята на бранда стартира като семеен бизнес през далечната 1954-а и достига до наши дни, когато зад същото име вече стои цяла империя за луксозно бельо и аксесоари, бански костюми и парфюми.
Мотото, което споделя основателката на компанията Ада Мосати: "Никога не прави компромис с качеството и иновациите", в огромна степен обяснява как La Perla успява да отчита завидини продажби в продължение на повече от 50 години и да запали колекционерската страст на много звезди. Марката държи изключително на традициите за качество – материите, които използват дизайнерите при направата на фините си произведения, винаги се тестват предварително за комфорт и издръжливост на тъканите.
Творците на екслузивно бельо не се страхуват да експериментират с кройките и детайлите при моделите. Последната им колекция лансира сетове от кожа и дантела, които с удоволстивие бихме настанили в гардеробите си.
Agent Provocateur
През 1994-а, синът на Вивиан Уестууд – Джоузеф Корè, решава да създаде бранд за бельо, каквото светът до този момент не е виждал – палаво и секси, дръзко бельо за уверени дами, които знаят какво търсят и списъкът им с желания категорично не се изчерпва с думи като "комфорт" и "практичност".
Марката на родените провокаторки бързо си спечелва слава и почитателки и магазините ѝ плъзват по широкия свят. Дизайнерите на бранда знаят как се ваят корсети, бикини и други екстра мини одежди, които влияят на жените като инжекция, пълна със самочувствие и адреналин.
В един от най-обсъжданите клипове на Бионсе от изминалата година - "The best thing I never had", дивата се появява с романтичен сет на Agent Provacateur, в който изглежда като паднал ангел – нежна и красива. Риана също залага на английския лейбъл в клипа си към песента "We found love”.
Освен дневно, вечерно бельо и козметика, марката предлага на вниманието на своите фенове и всевъзможни секси аксесоари – от слънчеви очила и пантофки с пухчета, до декоративни (или не чак толкова) камшици.
Bordelle
За финал си запазихме, както се казва, "черешката на тортата". За по-малко от 5 години Александра Попа и Хавиер Суарес шлифоват своя бляскав диамант – бранда за бельо Bordelle. Техните творения са достойни за един съвременен по-груб прочит на Мулен Руж.
Произведенията на дизайнерското дуо попадат в сценичния гардероб на Бритни Спиърс за турнето ѝ The Circus Tour. Фурорът по марката връхлита мълниеносно. Десетки списания украсяват кориците си с оскъдните одежди от сатен, коприна и ластични ленти с етикет Bordelle.
През 2009-а прочутият лондонски магазин Селфридж поръчва цялата пролетно-лятна колекция на марката, която се разпродава в рамките на 24 часа. Мечтите на Александра Попа и Хавиер Суарес да създадат свой бранд с уникална концепция и разпознаваем почерк се сбъдват благодарение на вложените в проекта им страст и устременост.
30 | 5 |