Интернет е голям и блогове дебнат отвсякъде. Всеки ден стотици потребители създават свои виртуални дневници, кой от кой с по-интересна тематика. Голяма популярност набират блоговете за красота, които в последно време не са рядкост и на роден език. Провокирани от интереса си към тях ние, jenite, се свързахме с една от любимите ни блогърки - Елена Дойнова от maquilab, за да ни разкаже малко повече за интересното си начинание.
Твоят блог за красота е сред първите на български език. Как ти хрумна да се захванеш с тази дейност?
Точно липсата на блогове за красота на родния език ме накара да се захвана. Първо си мислех, че щом няма, значи може би и публика за такива блогове няма. Затова и в началото се насочих към англоговорящите читателки, като всеки пост беше на английски и български.
От известно време насам обаче преводите започнаха да остават на все по-заден план – оказа се, че българките са страхотна публика!
Смяташ ли, че българките започват повече да се интересуват от реалните качества на даден продукт или все още се доверяват сляпо на реклами?
Аз самата се доверявам на рекламите понякога и тайничко се моля да не давам грешни пари. Но почти всяко нещо, което купувам, е проверено по блоговете на колежките. Забелязвам, че наистина все повече жени се зачитат и питат, преди да купят, което е правилната шопинг стратегия.
Публикациите ти са базирани изцяло на твоя собствен опит с даден продукт. Случвало ли ти се е да те "подкупят” с цел да споделиш позитивно мнение в блога си?
Няма как да бъда подкупена за такова нещо, после ще ме гложди съвестта. Рядко пиша наистина негативни ревюта (може би съм правила не повече от 10 такива), като по-скоро се замислям - ако даден продукт не хареса на мен, на кого би се харесал.
Едно ревю трябва да включва всички плюсове и минуси, които тестващият забелязва. И да не бъде краен в преценката си – все пак красотата е нещо много индивидуално.
Ако даден продукт, изпратен ми за проба, не ми хареса – просто споделям тези плюсове и минуси обективно. И мисля, че от стила си личи кое ме впечатлява истински и кое – не.
Смяташ ли, че нарастващата вълна от блогове за красота в България повлия на козметичните производители и вносители?
О, няма съмнение, че раздвижване има. И то в положителна насока. Козметичният пазар в България осъзнава бавно, но славно, че хората виждат реклама на нов продукт в някое списание и после го Google-ват. А там са блоговете и форумите, които в крайна сметка формират решения.
Като цяло, качеството на козметиката се повлиява в глобален мащаб от наличието на реални мнения – добрите марки се "вслушват” в желанията на истински жени. Факт са и няколко колаборации между блогърки и производители, а това е нещо, за което аз самата си мечтая.
Професията ти също е свързана с писане, това ли е "твоята” ниша?
Определено. Затова и работата не ми тежи. Засега нямам художествени напъни, но харесвам възможността да изказвам мнението си и да пиша за шишенца, тубички и флакончета, като в това влагам освен обективен опит, и част от себе си.
Старая се ревютата ми да са баланс между информативност и четивност (понякога едното е за сметка на другото). Знам, че много жени нямат време да изчитат постовете, но тук идва и егоистичното удоволствие от писането – защото на мен ми е страшно приятно да си седна вечер и да драсна някоя публикация.
Би ли споделила с jenite кои са твоите неизменни ритуали за красота?
Не забравям да си свалям грима – ама никога! За грим - Питър Филипс, креативен директор на Chanel, беше казал, че незаменими продукти са коректорът и спиралата. Напълно го подкрепям, и добавям червилото. С тези три неща съм и аз през повечето време. А иначе като ритуал приемам душа – и всички ароматни
глезотии, които пълнят шкафовете в банята.
29 | 4 |