Вечер пред телевизора. Гледаме филм по истински случай, но нещо твърде неистинско привлича вниманието ни. Актрисите са толкова физически слаби, че чак са неестествени. Започват реклами, а промяна няма: фини мадами ни предлагат от паста за зъби до кучешка храна. Всички изглеждат така, сякаш не излизат от фитнеса, а пък нас ни хваща срам. Кой ни накара да изядем онзи шоколад вчера?!
Няма съмнение, че сме попили от "религията”. Безусловно вярваме, че слаба е синоним на красива и сякаш не сме склонни да допуснем противоположното. Но вината за изкривените ценности не е изцяло наша. От рекламни лица на висша мода до сервитьорки – навсякъде се търсят момичета с тегло под здравословното (в най-лошия случай с нормално) тегло. Искаме или не – този тип визия просто ни се налага.
"Lane Bryant” е популярна марка бельо, но не обикновено, а специално – предназначено само за жени в plus-size* размер. Скандалът, в който неотдавна бяха замесени, е доказателство, че тесногръдието е качество, което в XXI век продължава да живее, при това напълно необезпокоявано.
Преди време от фирмата заявиха, че телевизионният гигант ABC е отказал да излъчва тяхна реклама, защото всички модели в нея са с наднормено тегло. Бързам да обясня, че наднормено, в случая, означава повече от общоприетите стандарти за моделите. Обвиняемите отрекоха твърденията, но скоро след това се оказа, че FOX също не са пожелали да закупят видеото. Поздравления и на двете телевизии за загрижеността им към зрителите! Поздравления за ужасната дискриминация, която налагат на един огромен процент от женското население! Поздравления за безпогрешната им преценка относно красивото и естетическото!
Както знаем, законите са създадени за да се нарушават. Така е и с нормите – с времето остаряват, омръзват и накрая се изменят.
Още през 2006 година Жан-Пол Готие и Джон Галиано включиха plus-size модели в ревютата си. След това и други дизайнери започнаха да обръщат погледите си към нормални, здраво изглеждащи красавици, а потенциалните анорексички сякаш бавно започнаха да излизат от мода.
Миналата година за пръв път модел извън границите 90/60/90 спечели популярния формат America’s Next Top Model ("Следващият Топ Модел на Америка”). Продуцентът на предаването Тайра Бенкс показа, че е готова да разчупи стандартите и да предложи нещо ново и красиво на света, нещо нормално и постижимо.
Не закъсняха и изненадите от италианския Vogue: тазгодишната юнска корица на списанието приветства закръглените дами и не една, а три красавици демонстрираха прелест и сексапил. Тара Лин, Кандис Хуфин и Робин Лоули позираха по бельо без свян и показаха, че красотата не е в килограмите. Или липсата им.
Изглежда, че времената наистина се променят, защото и австралийския Vogue, за пръв път от, забележете, 52 години на страниците си помести снимки на plus-size модел. Това е познатата ни от италианското издание на списанието Робин Лоули. Тя е красива, атрактивна и невероятно сексапилна. Сами ще се убедите, че изглежда невероятно и, най-важното, напълно нормално. Като повечето жени, които срещаме всеки ден на улицата.
Всъщност, това е тайната на извъннормената индустрия. Жените, изглеждащи така, както повечето не-модели, повишават самочувствието на нас, обикновените жени, неимоверно много. Защо да купуваме дрехи, рекламирани от 45-килограмови девойки? Нима и на нас ще стоят по същия начин? Не, разбира се! Но 5, 10 или 15 килограма повече върху манекенката, наистина ще направят чудеса. Триумф на естествеността!
Време е модният свят да бъде променен. Кльощавите и болнави на вид модели да бъдат заменени от здрави, свежи момичета, които са не по-малко красиви, но доста по-сексапилни. Време е хората най-сетне да разберат, че zero is not a size**!
*plus-size – (англ.) наднормен
**zero is not a size – (англ.) нула не е размер; в Щатите мерките се определят с цифри, започващи от 0. Повечето модели са именно толкова.
186 | 8 |