Наскоро ви представихме полезен списък със седемте кариерни "гряха", които са вредни за здравето ни. Тази седмица пък открихме още толкова вредни неща, само че в друг аспект - те могат да стъпчат като разярени слонове репутацията ни на работното място. А това си е сериозна заплаха, тъй като именно усещането за чудесна такава ни кара да се чувстваме и достойни в онова, което вършим.
Изложените тук съвети идват от списание Forbes и са формулирани от консултанта по кариерно развитие Емили Бенингтън.
И така, следните 7 "антиправила" са препоръчителни за всеки, който много държи да си навлече негативно отношение от страна на колеги и шефове. Ако все пак попадате сред значително по-големия процент хора, интересуващи се от чуждото уважение, съветваме ви да прочетете внимателно обясненията под всяко абсурдно правило.
Оправдавайте се!
"Никой не ми е казал...", "Не можах да го направя, защото ми спря интернетът..." - Бенингтън определя хората, които често се извиняват по този начин, като "жертви на работата". Според професионалното ѝ мнение, те не могат да поемат отговорност за собствения си успех, освен това се възприемат като лишени от власт. Нали не искате колегите да мислят, че и вашият случай е такъв? За да го избегнете, се стремете по-скоро да задавате въпроси, ако не разполагате със съществени отговори. Служителят, който наистина си тежи на мястото, няма да си прави труда да се обяснява, дори и трамваят му наистина да е катастрофирал по пътя към работа. А гордото мълчание със сигурност ще му спечели необходимото уважение.
Изпускайте крайните срокове!
Може би сте от онези "тарикати", които си позволяват да се гордеят с факта, че винаги правят нещата в последния момент, дори и след него, но въпреки това все успяват да се окажат "по-готини" от крайния срок? Закъснявате с изпълнението на почти всяка спешна задача, а всъщност така и не ви се случва нищо трагично. Напротив, успявате да си набавите така обичания от вас адреналин. Не забравяйте обаче, че междувременно поставяте под голямо напрежение и всички останали, свързани с конкретната задача. А това едва ли им харесва.
Не се подготвяйте за срещи!
Трябва да имате предвид, че именно там хората извън кръга на непосредствените ви колеги се запознават с начина, по който работите. Дори и той да е отличен по принцип, липсата на подготовка за среща ще ви представи в недотам бляскава светлина. Вероятността да направите излагащо ви изказване е голяма, а ако не друго, то най-малкото ще изглеждате неуверени или неадекватни. За сметка на това, ако преди това грижливо сте си обмислили нещата, ще се проявите като професионалист, който уважава себе си и кара другите да го уважават.
Бройте си работните часове до секунда!
Никой ръководител не гледа с добро око на служителите, според които работният ден приключва в 17:00 и ако се проточи дори минутка повече, компанията трябва да предложи съответната компенсация. Подобно отношение показва, че просто не обичате работата си. Така че, ако ви се случи служебна среща да се проточи до 18:30, не смятайте, че това автоматично ви позволява на другия ден да си поспите с час и половина повече.
Не отговаряйте на електронната си поща!
Разбира се, че не сте задължени да се съгласявате с всичко, за което някой колега ви моли! За сметка на това обаче сте длъжни да дадете все пак някакъв отговор. Според вас липсата на такъв може да означава очевидно "Не", но отсрещната страна най-вероятно просто ще се чуди, дали изобщо сте получили съобщението. Затова отвръщайте учтиво на всеки мейл, независимо дали отговорът ви е положителен или отрицателен.
Проявявайте самоирония прекалено често!
Чувството за хумор е прекрасно качество, особено ако умеете да го използвате и спрямо себе си. И все пак ви съветваме в повечето случаи да си казвате подобни шеги само наум. Ако ли не, рискувате да ви възприемат трайно като "клоуна на офиса", който не може да бъде сериозен и който разсейва останалите. Другото възможно последствие е собствените ви негативни коментари спрямо вашата личност да накарат околните да забелязват по-ясно грешките и недостатъците ви. Или, както се изразява Емили Бенингтън, "едно е да знаеш как да си направиш шега, а съвсем друго е да се превърнеш в шега".
Подценявайте детайлите!
За вас определени неща в задълженията ви може да изглеждат незначителни, но не забравяйте, че хората имат различни възгледи по въпроса кое е от значение и кое - не. Възможно е вие съвсем спокойно да си пропускате уж "дребни детайли", а едновременно с това някой висшестоящ все по-често да установява, че не си вършите работата, както трябва. Затова винаги се опитвайте да изпипвате всичко до съвършенство - то се постига трудно, но поне стремежът към него носи максимално високи резултати.
12 | 0 |