Известен афоризъм в бизнес света гласи, че едно събеседване за работа е толкова интервюиране на кандидата от страна на фирмата, колкото и точно обратното. С други думи, явявайки се за една длъжност, вие имате същото право да оценявате хората срещу вас, колкото и те.
Но, да бъдем честни – всички знаем как протичат нещата в действителност. Най-често сте твърде обсебени от това да се представите добре – да направите добро впечатление, да отговорите подобаващо на въпросите. Именно по тази причина забравяте да мислите дали наистина искате да бъдете наети и дали се виждате сред редиците на тази фирма.
А тази "професионална разсеяност” определено може да притъпи сетивата ви и да не усетите как всъщност попадате в голяма опасност – да бъдете нещастен на работното си място и да се окажете принудени да се впуснете отново в ужаса с търсенето на нещо ново.
Има обаче начин да не попадате в такава ситуация. Излезте от собствения си свят, бъдете реалисти и последвайте петте съвета, които нашите колеги от Econ.bg ни споделиха, за да разберете как.
1. Интервюиращите говорят зле за компанията си
Не всички мениджъри са безупречни във външния си вид и поведението си. Дори и по-небрежните обаче се стараят да направят добро впечатление, когато интервюират потенциални служители (първо, защото изграждат авторитет пред тях и второ, защото са наясно с гореспоменатия афоризъм).
Ако усетите дори и нотка на негативизъм, да не говорим за открита неприязън на събеседника си към компанията, от която е част, веднага трябва да се замислите. Каква атмосфера може да има във фирма, за която не може да чуете само добри думи дори в ситуациите, които това се изисква?
2. Питат ви дали сте сигурни, че искате работата
В случай, че след успешно събеседване, преминало под знака на добрия тон, интервюиращият ви попита дали след всичко, което научихте, сте сигурни, че искате тази работа, това несъмнено трябва да породи съмнение у вас.
Пренебрегвайки въпроса рискувате да разберете какво точно са имали предвид хората отсреща. Подобен предупредителен скептицизъм може да бъде прикрит и под въпроси от типа на: "Наистина ли сте убедени, че можете да се справите с предизвикателства като по-трудни клиенти?”. Въобще, ако доловите изненада от ентусиазма и готовността ви – бягайте.
3. Чувствате се по-компетентни от интервюиращия
Личното събеседване с мениджъра на фирмата, в която искате да работите, е идеална възможност да разберете що за човек е той. Важно е лицето, което ще ви поставя задачи и ще следи за изпълнението им, т.е. лицето, което ще ви води по новия ви професионален път, би трябвало да ви вдъхва респект.
Но за съжаление интелигентността и компетентността не винаги са задължителни условия за създаването на успешен бизнес. А и всеки е подготвен в различни области. Вие трябва добре да осъзнавате, че шефът ви не може да ви е шеф, ако знае по-малко от вас в сферата на дейност на компанията.
Останалите съвети може да откриете в статията на Econ.bg.
1 | 2 |