Да си кажем истината – много хора се отегчават на работното място. Колкото и да сме ентусиазирани от нещата, които вършим, идва един момент, в който имаме нужда да се разсеем. Тогава ни идва идеята да звъннем на близък приятел или роднина, просто така, за да го чуем.
Тук възниква и въпросът – колко е правилно да провеждаме лични обаждания на работното място? Разбира се, не говорим за спешните разговори, които не търпят отлагане, но така или иначе и това крие рискове.
Няма как колегите да не наострят уши за каквото и да говорите, а това донякъде ще ви накара да се чувствате дискомфортно. Според сайта Computerweekly.com, 65% от хората, работещи заедно в офис, обичат да клюкарят за някого, който провежда лични разговори на работното място, независимо дали са разбрали за какво става въпрос.
Много компании вече са въвели и своя политика за тези обаждания. Повечето от тях гласят, че личните разговори трябва да се ограничават в работно време, в противен случай се налагат санкции. Те пречат на работата, губи се време и все пак човекът се разсейва, а в повечето държави това се счита за конфликт на интереси, тъй като служителят не влага всичките си усилия в работата.
Ако все пак ви се наложи да проведете личен разговор, помислете кой ще ви чуе. Не е нужно всички да разбират какво се случва, просто излезте от стаята или говорете максимално тихо и бързо. Не е удачно да използвате и служебния си телефон за лични обаждания, защото все пак това прави впечатление, а и рано или късно ще се разбере.
Забравете и за идеята да се скриете в тоалетната на офиса - никога не знаете кой ще се окаже зад вратата на кабинката и какви клюки ще тръгнат по ваш адрес.
Най-удачният вариант е да използвате обедната си почивка за провеждане на лични разговори или, ако въпросът не е належащ, да изпратите няколко съобщения.
Запомнете, че по всякакъв начин трябва да се страете да ограничавате личните си разговори на работното място, защото все някога ще чуете коментари, че не си вършите работата. Колегите ви ще виждат само как сте "захапали телефона" по цял ден, а това ще породи завист. Все пак ви се плаща, за да работите, а не да говорите по телефона, ако не е по служебен въпрос.
Разберете какво е мнението за личните разговори на работното място на горестоящите от вас, за да нямате проблеми все пак. В случая максимата, че "правилата са, за да се нарушават" не важи.
10 | 1 |