Кажете "Копче"!

Минималистични и различни, мade by KNAPP. Интервю с момичетата, които стоят зад свежия български моден бранд

Импозантният квартет KNAPP е една успешна и свежа колаборация между четири млади дами. Стилът им е контрастен, ярък и много отличителен на фона на до болка познатите модни марки у нас. Срещаме се с момичетата в уютното им местенце - просторен апартамент в центъра на София, нещо като ателие-магазин, но по-скоро място за приятни срещи и разговори. Красиво пространство с много свежа творческа атмосфера, където от закачалките една на друга се усмихват десетки рокли, поли, ризи - в шармантни форми и причудливи цветове. Зад голямата маса, на която се бистрят хрумки и нови линии има дори зимна градина.

Кои са те?

Антония Йорданова е на "ти" с модата много отдавна - има дълъг стаж като моден редактор и стилист в сп. ELLE, който продължава да трупа и в момента, учила е текстил и продължава да научава нови и нови неща за формите и материите чрез най-новото си занимание - създаването на уникални модели за KNAPP. За нея участието в създаването на марката е естествено продължение на професионалния й път. Щастлива е, че личната й легенда е именно това, което най-много обича да прави - да твори.

Яна Абросимова е учила Мода в Берлин, а от четири години професионално прилага наученото като стилист в редица телевизионни формати и списания.

Страстта към модата е наследствена за третия член от екипа на KNAPP - Виолета Атанасова. Нейната майка се занимава с шиене, а тя пък от своя страна определя модата като най-голямата си страст. В момента работи като барман, но също е минала през професията на стилист.

Още една майка има заслуга за отдавнашна любов към дизайна и модата - тази на Валентина Томова. Дългогодишен журналист в Националната телевизия и редактор в редица лайфстайл списания, тя споделя, че още от малка е знаела, че средата, в която ще вирее най-добре ще бъде творческа и свободна. Като дете на дизайнер, днес тя е повече от щастлива, че сбъдва мечтата си. И то в България.

А ето и какво ни разказа този моден квартет за ярките си идеи и за това как се възприема смелия им и провокативен стил.

Как се роди KNAPP?


Идеята ни хрумна още преди 3 години, но всичко дълго време беше само това - идея и много разговори. Половин година след това нямаше никакво реално развитие, може би именно защото нямахме смелост. Всяка една от нас си има различен живот, който допълнително ни разсейваше...

Мисля, че всички сме наясно, че в България е нужна голяма смелост за едно такова начало. От къде дойде вашата?

Може би от факта, че сме повече от една или две. Това, че сме задружен екип много ни помага, кара ни да се чувстваме по-смели и уверени. Всяка допринася за нещо различно в общата ни работа - с идеи, организация, критика. (смеят се)

А какви са всъщност ролите ви в екипа, имате ли определени такива?

Когато създаваме нови неща използваме общите идеи. Творим заедно. Въпреки това всяка от нас вече си е намерила мястото в процеса на изработка и се знае кой с какво ще се захване.

Разкажете за процеса на създаване - от самото начало до края, до готовата дреха, която намира своя собственик

След като моделът е измислен и нарисуван, всички заедно гледаме как се е получило и обсъждаме. Всяка една участва в процеса на наслагване или отнемане на някакъв елемент, докато се изчисти крайната картина и си кажем "Да, това е нашето нещо!". Винаги сме имали и имаме сходно виждане за начина по който творим, което много ни улеснява. Рядко има някакви кардинални разминавания, по-скоро леки спорове относно детайли, но бързо стигаме до желания резултат. Мислим, че това е в основата на добрия продукт, с който не са направени никакви компромиси - единния екип.

Кое е определящо за модели ви?


Знаем, че всяка една жена е изключително различна. Нашата марка включва универсални дрехи, които позволяват на дамите да се припознаят в даден модел. Да си кажат "Това е точно за мен!" само при вида на дрехата. Безкомпромисни сме по отношение на качеството.

А какво ще кажете на тези, които твърдят, че цените на дрехите ви са прекалено високи за българския стандарт?

Смятаме, че ако един човек е готов да даде добра сума пари за марка от търговския център, може да го направи и за дреха
KNAPP, за чието изработване е работено индивидуално и са вложени не само идеи и труд, но и лично отношение, емоция и мисъл за всеки клиент. Това не може да бъде купено с пари, в някакъв смисъл.

Какви са хората, които носят KNAPP?

Имаме всякакви клиенти. От фармацевти до поп изпълнители. Забелязваме обаче една спънка пред дамите - техните половинки. (смях) Да, точно така. Това, че една жена е влюбена в черния тренч на точки, но нейният любим не приема модела за нормален, може да я откаже. Много пъти се е случвало да ни казват: "Много харесвам това или онова - нещо жълто на точки, неконвенционално като кройка - но той не ме възприема и..." , и в крайна сметка дамата се отказва. Донякъде ги разбираме, защото е трудно да се бориш с нагласите на голяма част от българските мъже. Различното и по-необикновеното от масовия тренд невинаги се приема лесно.

Доколко е важен личния контакт с всеки клиент? Как протича този процес в KNAPP?

Честно казано в момента всички се учим. Процесът е изключително непредвидим, стараем се да подхождаме винаги с разбиране. И много ни харесва, че можем да говорим, посъветваме и помогнем на всеки, който е харесал нещо в моделите и линиите на марката.

Рут беше възхитителна на концерта си в Sofia Live Club. Кои други известни дами сте обличали досега?

Мария Илиева си избра роклята VAL за юбилейното шоу на БГ Радио, обличали сме и Мона. Весела Бонева беше много свежа в гащеризона Giselle за представянето на своя сингъл наскоро. 

А какво, всъщност, означава К
napp?

Искахме да е нещо кратко и стегнато. Значенията на думата са няколко:от немски - семпло, минималистично, от датски - без едното "p” означава "копче"; в последствие разбрахме, че на холандски се превежда като бляскав и успешен. Сметнахме го за добра поличба. (смеят се)

Все още никъде не се рекламирате. Защо?

Съществуваме само от 6 месеца, през които постигнахме голям интерес към това, което правим. Дори ние замите на очаквахме да бъде така. Със сигурност един ден ще стигнем и до момента с рекламирането, но все още не се чувстваме готови за това.

Имате ли си много любима модна марка или пък личности, които ви вдъхновяват?

По-скоро не. Огромните лейбъли имат големи екипи за проучване и просто взимат идеи оттук-оттам, компилации, които превръщат в нещо свое, в нова колекция. Който се занимава с мода знае, че всъщност истински добрите идеи идват отвътре. Въпрос на усет и вкус. Единственият гений, над които прекланяме глава е Алекзандър Маккуин - нечовешки човек! (смеят се) Невиждано съчетание на фантазия с реализация, перфектен до последния детайл. Трудно е да се говори за него в минало време. Останалите са някак по-предсказуеми и никой не може да ни спре дъха по този начин.

Все още нямате магазин. Къде продавате?

Тук в ателието на "Граф Игнатиев" 11 посрещаме своите клиенти, като преди това си уговаряме среща с тях. Както стана ясно, според нас личния контакт е най-важен. Нямаме магазин и за сега нямаме намерение да отваряме. Може да ни изиграе лоша шега, а не искаме да инвестираме в нещо преди то да е достатъчно разработено. Ще бъде както трябва и когато трябва.

Много хора отначало не вярваха, че KNAPP e българска марка. Мислите ли за износ навън и имате ли такива предложения вече?

Хората навън са много "за" всичко, което не е дънки и тишърт, или лъскави камъни. Тук схващанията са различни. Виждайки "Оригами" ризата, повечето дами ще се замислят как ще ги приемат другите, кога ще я облекат, как ще я изперат и още куп други въпроси. Някак по-тесногръди и консервативни са. Навън са много по-толерантни към свободния избор. Вече получихме запитвания и адмирации от англичани, италианци и още други, но моделите ни не позволяват свободни поръчки. Трябват ни точно размери, защото дрехите ни не са универсални и се произвеждат само в няколко бройки от всеки модел. И понякога - в няколко цвята.

Какво е най-важно за добрия стил?

Според нас всяка жена трябва да се съобразява със себе си, със стила и фигурата си. Да бъде адекватна спрямо личните си разбирания и това, което й отива. Това е най-важното. Всички сме виждали доста забавни случки по улиците. Формулата на добрия стил е някъде между това, в което се чувстваш най-много себе си и това, което стои добре точно на твоето тяло.

Как се виждате, да кажем, след десет години?

(Масов смях избухва в цялата стая) Knapp не се случва на всяка цена и не е болна амбиция. Радва сетивата и хората, които се нуждаят от промяна и виждат себе си в тези дрехи. Несериозно е да правим планове за години напред. Още повече, че сферата, в която работим е напълно непредсказуема. Един пример: създаваме един модел, очаквайки да не се продава добре, защото е прекалено шантав. Познайте какво. Въпросната дреха си спечелва най-много почитатели и в последствие създаваме нейни разновидности във всичките възможни пет цвята. Така че няма как да предричаме. Винаги сме готови за изненади.

 

38 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



1
Не е посочен 07.07.2011|16:30
Момичетата са много талантливи, създали са невероятни модели. Със сигурност ще се наложат на българския пазар, като една от най-добрите марки, а защо не и в света?! Много ми хареса роклята на Мария Илиева на наградите на БГ Радио и останах приятно изненадана, когато прочетох, че е тяхно дело. Успех им пожелавам! http://woman.hotnews.bg/uploads/content/eva/0511/mariai.jpg
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay