Ние сме светът и светът е с нас - тази максима звучи по-реалистина, отколкото всъщност може да бъде, когато говорим за оналйн пазаруване. Дялът на интернет пазаруващите у нас е нараснал с над 10% за година. Това показват резултатите от изследване на Гемиус България, изготвено по поръчка на търговска компания.
Около 7% от всички правят средно по пет покупки онлайн, а за наше учудване по-активните купуващи са мъжете. Повечето пазаруващи са работещи, а близо една четвърт са на възраст между 36 и 45 години.Изследването показва, че в периода ноември 2009 – ноември 2010 г. потребителите, които все още не пазаруват онлайн, са повишили интереса си към няколко типа стоки, предлагани в интернет. Това са детски дрехи, играчки и аксесоари, хранителни продукти, мебели и обзавеждане.
Характерна особеност в поведението на потребителите, не само у нас, а и като цяло, е сравняването на цени за един и същи продукт с цел откриването на най-изгодната оферта.
Доходите на близо 13% от пазаруващите в интернет са между 1000 и 2000 лв.
Проучването е направено на базата на онлайн интервюта на 800 български интернет потребители. За да бъде информацията напълно представителна за онлайн потребителите в България, данните са обработени по метода на претеглянето, според актуални национални статистически данни за онлайн потребителите по пол, възраст, честота на ползване на глобалната мрежа и др.
0 | 0 |