Монолози на менструацията

Преди 50 години и днес

Със сигурност сте чували за прословутите "Монолози на вагината". Ева Енслър смята за недопустим факта, че жените се притесняват да изрекат думата "вагина", камо ли пък да разказват нещо за тази част от тялото си. Опитвайки се да промени това положение, тя пише популярната си пиеса, а впоследствие стартира и световноизвестното движение "V-Day". Целта му е да спре насилието срещу жени и момичета.

За съжаление, не можем да кажем, че този красив стремеж е изпълнен. Но желанието, изразено чрез "Монолозите" - дамите да се осмелят свободно да говорят по интимни въпроси - получава все по-голямо развитие. На моменти дори ставаме по-вулгарни и от мъжете.

Преди половин век обаче съвсем не е било така. Виждате образец от широко дискутирана рекламна кампания на дамски превръзки, продължила от 1948 до 1970 година в САЩ. Някои рекламни специалисти от онова време я смятали за съвършена, повечето от тях обаче се забавлявали да я осмиват. И все пак, едва ли щеше да се развива в продължение на две десетилетия, ако беше чак толкова смешна.

Рекламираните дамски превръзки са с марка "Modess" (от английското "modest" за скромен, благоприличен - бел. авт.) и са сред първите такива продукти, получили широка популярност сред дамите. Какво са правили преди това, дори не ни се иска да мислим.  

"Modess" са собственост на "Johnson & Johnson" и са победили голямата конкуренция, в лицето на превръзките "Kotex", именно чрез кампанията, която сме ви показали. На нас ни се струва странна, тъй като сме свикнали рекламите от този тип да показват стегнати бели панталонки, а роклите от снимките са толкова широки, че под тях и памперс не би си личал. Струва ни се странен и фактът, че повечето изображения са съпроводени единствено с думите "Modess .... because".

Защото какво? В днешно време ни се вижда недопустимо за женската менструация да се говори с чак толкова недомлъвки. И все пак, историята е запомнила тази рекламна кампания като най-елегантната, създавана някога. Поне що се отнася до менструални продукти. В нашата галерия можете да разгледате различни красиво облечени дами, които са имали честта да бъдат лица на "Modess".

След тях сме наредили и няколко модерни реклами на тампоните "Tampax", които пък се намират в другата крайност. Прекалено вулгарни и прекалено малко е премълчано. Тук избрахме да ви покажем най-скромната от тях - дамата е съблечена по бански и поставена в ситуация, в която животът ѝ виси на конец. Акулите се привличат от кръв. Когато на помощ дойде "Tampax" обаче, няма да надушат такава! 

Монолози на менструацията

Да, идеята е оригинална. Да, прави впечатление, а нали именно това е маркетинговата цел. Но информацията не е поднесена никак елегантно. Но не можем да виним рекламистите. Във времена, в които сме се нагледали на красиви жени, в които дори голото тяло не ни изненадва, логично е именно вулгарното или извратеното да дойде на власт. 

Как мислите вие? Няма ли "златна среда" между пълната неспособност да говорим интимно и превръщането ни в най-вулгарните същества на планетата?

19 3
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



36
Не е посочен 06.07.2012|13:03
Тези автори на статията са като нашите политици,опитват се да кажат нещо,казват го по май-сложният начин и се чудят защо не ги разбират!
35
Не е посочен 05.07.2012|16:50
Тампакс са добри тампони, а рекламата с рибата ме разсмя.
34
Не е посочен 05.07.2012|15:46
Определено това са полезни статии- има доста информация :)
33
Не е посочен 05.07.2012|15:41
време е да я прочетеш , може да научиш много полезни неща
32
Не е посочен 05.07.2012|15:39
"Монолози на вагината" не съм чела тази книга
31
Не е посочен 05.07.2012|15:38
Така е...и това всеки месец...никак не е приятно, но си е природа...
30
Не е посочен 05.07.2012|15:31
някои ги мързи толкова много да четат , че искат ей така на готово да им се каже .
29
Не е посочен 05.07.2012|15:24
ти сигурна не си жена ?
28
Не е посочен 05.07.2012|15:23
Еми ако прочетеш статията може би ще ти се изясни :)
27
Не е посочен 05.07.2012|15:08
Защо отказваш да прочетеш статия?Какво му е на заглавието ?
26
Не е посочен 05.07.2012|15:07
аз нещо не разбрах, за какво става дума точно?
25
Не е посочен 05.07.2012|14:46
Време му е било някой да разчупи леда и поне се е случило отдавна :)
24
Не е посочен 05.07.2012|14:45
ох ,скоро ще ми идва и започва да ме боли корема , трудно е да си жена
23
Не е посочен 05.07.2012|14:39
яко ретро
22
Не е посочен 05.07.2012|14:38
доста са смешни!
21
Не е посочен 05.07.2012|14:23
не ти ли олеква поне малко от факта, че дори да не искаш да го правиш, все пак можеш. Един вид имаш свобода, която жените от предишните поколения е трябвало да си извоюват!
20
Не е посочен 05.07.2012|14:21
доста плахи са били по онова време рекламите! Радвам се че света се е еманципирал поне малко!
19
Не е посочен 05.07.2012|14:21
защо да не те касаят , все пак си жена ?!
18
Не е посочен 05.07.2012|13:37
времената се промеят а с тях, малко по малко и отношението към женската природа!
17
Не е посочен 05.07.2012|13:35
много поезна и информираща статия на тема тампони, превръзки и други такива неща, не знам, но аз лично не бях грабната. Не ме касаят нито монолози на вагината, нито ми е кеф, въпреки че съм жена да говоря и да си споделям на тема цикъл
16
Не е посочен 05.07.2012|12:28
Отказвам да прочета статия с такова заглавие...
15
Не е посочен 05.07.2012|12:10
Това с акулите е брутално и по всяка вероятност е измислено от мъж с лошо чувство за хумор! За съжаление днес рекламите са или брутални или брутално скучни.
14
Не е посочен 05.07.2012|12:06
аз също съм чувала, но не съм чела, сега като казваш може да се замисля, иначе за статията какво да кажа - интересна е, рекламите наистина са малко странни, особено тази с тампона и акулите, предпоследната снимка е просто ужасна обаче. сякаш е добре да има някакви граници.
13
Не е посочен 05.07.2012|11:45
:)))))))))))))) Гадничка е, но чак да кажеш, че е противна. Мен повече ме избива на смях като ги гледам. Рядко има хубави реклами вече, но тези са на високо ниво :)
12
Не е посочен 05.07.2012|11:12
Течността, която се използва в тези реклами, е прието да бъде синя, тъй като заради знамето на Япония (червена точка на бял фон) не може да използват червена :) а все пак потребителският пазар там е доста голям :)
11
Не е посочен 05.07.2012|11:06
Чувала съм за книгата "Монолози на вагината". Същата авторка има и друг писателски труд, който е отново посветен на жените - "Аз съм емоционално създание" . не е лошо да се прочете.
10
Не е посочен 05.07.2012|11:04
рекламите на Tampax са наистина брутални, при тях нищо не се премълчава което ме кара да се замисля дали и не е прекалено, чак в другата крайност.
9
Не е посочен 05.07.2012|10:44
Стига, бе хора! Направо ми призлява от рекламите на дамски превръзки, обливани със синя течност (защо точно синя?! Вероятно защото смятат дамите за хора със синя кръв :)), които са толкова досадни и еднотипни... Рекламата на Modess е направо супер стилна и грабваща вниманието, без да се натрапва.
8
Не е посочен 05.07.2012|10:41
предпоследната снимка бих казала,че даже е малко повече от провокативна,на мен лично ми се стори противна и не мисля,че има хора,които биха погледнали с добро око на нея
7
Не е посочен 05.07.2012|10:25
Предпоследната ми е малко отблъскваща, с тази хваната на въдицата рибка и не бих казала, че има положително въздействие, а последната е просто неловка ситуация след посещаване на тоалетната, може да се случи на всеки.
6
Не е посочен 05.07.2012|09:12
Крайно време е жените да престанат да се срамуват от това, което са и от това, което им се случва, защото то е нещо напълно нормално и не се отнася до 1-2 жени , а до всички.Създаваме си безсмислени комплекси от нещо, което ни е даденост, а няма смисъл да го правим.
5
Не е посочен 04.07.2012|20:19
Снимките и според мен са красиви и направени с вкус. Фотографът е показал завидно възвишено чувство за естетика
4
Не е посочен 04.07.2012|20:18
Последните две снимки от фотогалерията са .. меко казано провокативни, но предполагам че именно заради това въздействат повече на съзнанието
3
Не е посочен 04.07.2012|20:13
Права си Краси, винаги ще има за това трябва да се харесваме и ценим, такива каквито сме;) Иначе това със сапуна ме разби!! ;)))
2
Не е посочен 04.07.2012|18:47
Между другото това наиситна са много красиви снимки на жени!! Дори в начало не зацепих какво точно представлява статията, но после, разбрах. Интересно е как е представена идеята:) А накрая последната снимка е уникална - каква разлика а?:))
1
Не е посочен 04.07.2012|18:16
Рекламите са уникални :)) Много им се смях. Въобще голяма веселба е да се зяпат реклами от миналия век. Пиша магистърска теза на тема Рекламите в регионалния печат през 30-те години на 20 век. И там има уникални попадения. Любимото ми е "Не яжте сапун" :))) Кратко, точно и ясно, без илюстрации дори. Или на една пудра "Токалон"... Текстовете към нея са меко казано потресаващи, защото спомагат до голяма степен за комплексирането на жени. За щастие вече не се използват такива похвати. Въпреки че има жени, които се комплексират от гледката на красива жена в реклама и настояват да се използват само естествени жени. Аз не виждам нищо лошо в това, понеже винаги ще има по-млади и по-красиви от нас :)))
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay