Със сигурност сте чували за прословутите "Монолози на вагината". Ева Енслър смята за недопустим факта, че жените се притесняват да изрекат думата "вагина", камо ли пък да разказват нещо за тази част от тялото си. Опитвайки се да промени това положение, тя пише популярната си пиеса, а впоследствие стартира и световноизвестното движение "V-Day". Целта му е да спре насилието срещу жени и момичета.
За съжаление, не можем да кажем, че този красив стремеж е изпълнен. Но желанието, изразено чрез "Монолозите" - дамите да се осмелят свободно да говорят по интимни въпроси - получава все по-голямо развитие. На моменти дори ставаме по-вулгарни и от мъжете.
Преди половин век обаче съвсем не е било така. Виждате образец от широко дискутирана рекламна кампания на дамски превръзки, продължила от 1948 до 1970 година в САЩ. Някои рекламни специалисти от онова време я смятали за съвършена, повечето от тях обаче се забавлявали да я осмиват. И все пак, едва ли щеше да се развива в продължение на две десетилетия, ако беше чак толкова смешна.
Рекламираните дамски превръзки са с марка "Modess" (от английското "modest" за скромен, благоприличен - бел. авт.) и са сред първите такива продукти, получили широка популярност сред дамите. Какво са правили преди това, дори не ни се иска да мислим.
"Modess" са собственост на "Johnson & Johnson" и са победили голямата конкуренция, в лицето на превръзките "Kotex", именно чрез кампанията, която сме ви показали. На нас ни се струва странна, тъй като сме свикнали рекламите от този тип да показват стегнати бели панталонки, а роклите от снимките са толкова широки, че под тях и памперс не би си личал. Струва ни се странен и фактът, че повечето изображения са съпроводени единствено с думите "Modess .... because".
Защото какво? В днешно време ни се вижда недопустимо за женската менструация да се говори с чак толкова недомлъвки. И все пак, историята е запомнила тази рекламна кампания като най-елегантната, създавана някога. Поне що се отнася до менструални продукти. В нашата галерия можете да разгледате различни красиво облечени дами, които са имали честта да бъдат лица на "Modess".
След тях сме наредили и няколко модерни реклами на тампоните "Tampax", които пък се намират в другата крайност. Прекалено вулгарни и прекалено малко е премълчано. Тук избрахме да ви покажем най-скромната от тях - дамата е съблечена по бански и поставена в ситуация, в която животът ѝ виси на конец. Акулите се привличат от кръв. Когато на помощ дойде "Tampax" обаче, няма да надушат такава!
Да, идеята е оригинална. Да, прави впечатление, а нали именно това е маркетинговата цел. Но информацията не е поднесена никак елегантно. Но не можем да виним рекламистите. Във времена, в които сме се нагледали на красиви жени, в които дори голото тяло не ни изненадва, логично е именно вулгарното или извратеното да дойде на власт.
Как мислите вие? Няма ли "златна среда" между пълната неспособност да говорим интимно и превръщането ни в най-вулгарните същества на планетата?
19 | 3 |