Модата продава идеали. Нейните представителки, онези изваяни момичета с мерки 90/60/90, отдавна стъпват уверено по подиума и с дързък поглед се опитват да ни въздействат - да породят особени чувства у нас, които, в най-общия случай, ще ни накарат да се чувстваме километрично далеч от съвършенството, което виждаме.
Изглежда от години гъделичкането на женската суета се приема като най-добрата формула за подтикване към покупка. Едно ново проучване от универистета в Кеймбридж обаче измества погледа ни към една различна маркетингова практика в модния свят. Ние пък подкрепяме с две ръце. Психологично доказано е, че е по-етично и приемливо моделите да изглеждат по-обикновени, за да могат жените да се припознават в тях. И ако голямата господарка Модата се вслуша в този съвет, ще забележи колко финансово полезен е той.
В думите ни ще намерите истински смисъл, ако само си представите чифт дънки или рокля, конструирани специално за дами с далеч от съвършените мерки и представени на подиума от модел, който тежи повече от 45 килограма. Нямаме нищо против фините и изваяни женски тела. Но сме сигурни, че всяка една от нас ще се чувства по-комфортно и със сигурност ще се отдаде на покупка, когато се припознае в красавицата от подиума.
До такъв извод достигат и изследователите от Кеймбридж, заради своето проучване, включващо 3 000 дами от САЩ, Англия и Канада. "Жените са съвсем наясно с разминаването между реалността и модния свят. Те познават телата си много добре. Затова ще са по-склонни към покупка, ако намерят прилики между себе си и модела, било то във възрастта, мерките или расата", заключват учените.
Наясно сме, че дизайнерите съвсем не създават облеклата си за масовото общество. Затова не очакваме някой да обърне особено внимание на думите на изследователите или да промени принципите си в създаване на тоалети, които ще стоят идеално, но само на дами с изваяни тела. Ако обаче дори един от големите имена в бранша съумее да експериментира, ще забележим огромни промени в модния свят, равностойни на цял апокалипсис. Идеалът, който се представя сега, ще се превърне в нещо съвсем различно и близко до нормалния и постижим външен вид на всяка дама. А това със сигурност ще доведе със себе си и печалби.
Относно икономическите предимства, главният редактор на американското модно списание Look разказва пред сайта 2Care колко удивен е от влиянието върху читателите на различните дами в броя. "Доскоро имах правило, което гласеше да слагам на корицата дама с по-нормални или обли форми веднъж на всеки шест или осем седмици. От пет месеца обаче прилагам нова схема. Започнах да включвам в броя по-закръглени жени всяка седмица. Читателският интерес се увеличи осезаемо. Никога не сме имали толкова големи печалби."
Дали наистина тези думи са признак за промени в модния бранш и възприятията за формите на моделите, можем само да гадаем. Едно е сигурно - щом вече се говори все по-често по темата, значи трябва да очакваме съвсем скоро видимо развитие. По темата с промените, обещаваме да ви разкажем и за дамите в модния бранш, които много уверено рекламират редица лейбъли. Въпреки, че са над 40-годишни.
156 | 4 |