Вече ще знаете какво да кажете!

Реплики за трудни ситуации

Вече ще знаете какво да кажете!

Попадате ли често в ситуации, в които не знаете какво да кажете? Прочетете тази статия, за да се уверите, че с няколко прости реплики може да излезете от всяко неудобно положение.

 

Когато хората се оплакват, не се оправдавайте!

Има дни, в които все едно всичко върви наопаки. Не сте свършили работата си, както трябва и съответно има недоволни от този факт. Дългите обяснения как нещо не е направено, независимо по каква причина, само разгневява още повече хората, тъй като добиват усещането, че си измисляте оправдания. Вместо това се съгласете, извинете се, и действайте. Така ще се отървете от оплакванията, без да водите безсмислени разговори на висок тон.

 

Някой ви обвинява в нещо, което не сте извършили?

Не се защитавайте, нито пък отричайте. Обобщаващите заключения често са безпочвени, когато някой ги изрича под влияние на емоциите си. Затова, ако ви обсипят с нечестни обвинения, по-добре се опитайте да достигнете до същността на проблема. Представете си, че бесен потребител идва при вас и казва : "Вие не се грижите за клиентите си.". Ако започнете да му обяснявате, че не е прав, само ще усложните ситуацията. Опитайте да разберете какво е накарало този човек да остане с погрешно впечатление и чак тогава го убедете в обратното. В противен случай изглежда, че използвате наизустени фрази при решаването на всеки проблем.

 

Не трябва да натяквате за допусната грешка.

Ако нещо се е объркало и се опитате да обясните на хората какво е трябвало да свършат, те ще ви игнорират, дори това, което казвате, да е напълно вярно. Но времето не може да се върне назад и ако провокирате чувство на безпомощност или вина, то най-много отсрещната страна да го трансформира в гняв към вас. Не може да мотивирате някого да се справя добре, като го карате да се чувства зле. Затова по-добре го накарайте да повярва във възможностите си и го подкрепете. Използвайте изрази като "Нищо, следващия път" или "Занапред", за да му покажете, че грешката му не е фатална и е по-важно какво следва. 

 

Превърнете "не мога, защото" в "разбира се, веднага".

Представете си, че някой от офиса иска да свършите нещо, но по обективни причини това е невъзможно. Не трябва да отхвърляте запитването, а просто да го отклоните. Помислете как репликата "не мога" затваря вратата на комуникацията между двама души. Например колега ви е помолил да му помогнете с проект в офиса. Сигурно ще ви дойде наум да му кажете "Не мога, имам работа.". Но това ще му покаже, че не може да се разчита на вас, и едва ли повече ще ви потърси за нещо. Опитайте да замените тази крайна фраза с "Разбира се, веднага след като приключа със задълженията си.".

 

Научете се да помислите за секунда, преди да кажете нещо. Така ще овладеете техниката на добрия тон и лесно ще разговаряте с хората, дори когато има проблем. Вместо да наливате масло в огъня, вие ще използвате подходящите отговори, чрез които дори може да се стигне до решение. И запомнете - дипломатичният подход предразполага другия участник в диалога да се успокои.

 

1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay