79% от продуктите, лансирани през 2018 г. от козметичния лидер L'Oréal, имат подобрен социален или екологичен профил. Целта за 2020 г. е процентът да достигне 100. Това беше обявено по време на медийно събитие на компанията в София.
През 2018 г. L'Oréal е представила на пазара над 8000 нови продукта, като в същото време e успяла да намали емисиите на CO2 от своите заводи и дистрибуторски центрове със 77% в сравнение с 2005 г. Плановете за 2025 г. са всички производствени, административни и изследователски бази на L'Oréal да постигнат пълна въглеродна неутралност. Междувременно всички централи и дистрибуторски центрове на Групата вече са достигнали 0% отпадъци за депониране. Това означава, че отпадъците, които преди това са били изпращани в депа, сега се използват повторно, рециклират се или се възстановяват.
Това са само някои от впечатляващите резултати, които компанията е успяла да постигне в рамките наустойчивата си програма "Споделяме красотата с всички".
Ана Панайотович, мениджър на програмата „Споделяме красотата с всички“ в L’Oréal
"Споделяме красотата с всички" е комплексна програма, целяща пълна трансформация на компанията към по-отговорен и устойчив бизнес модел. Като част от програмата L'Oréal си е поставила редица конкретни ангажименти с краен срок 2020 г. Те се отнасят до всички нейни дейности – от дизайна на продукта до дистрибуцията, включително производствения процес и избора на суровини. За да постигне това, L'Oréal прилага програмата във всяка страна, в която присъства, включително България, където компанията реализира няколко важни местни социално отговорни проекта.
В партньорство с dm България през 2018 г. L'Oréal стартира инициативата "Капачки за усмивки". Тя цели да образова българите за важността от рециклирането на пластмаса и да събере средства в подкрепа на местната детска болница "Проф. Иван Митев". Във всички 78 магазина на dm в страната бяха поставениспециални кутии за пластмасови капачки, брандирани с Garnier, която е една от най-обичаните марки на L'Oréal в България. Досега са събрани над 13 тона капачки, като инициативата продължава с пълна скорост и през 2019 г.
"Капачки за усмивки" не е просто още една кампания за събиране на пари за кауза. Нашата обща цел с L'Oréal е да образоваме българите за важността от рециклирането, особено на пластмасови капачки, тъй като това е най-трудният за рециклиране материал, който най-силно замърсява природата. С поставянето на кутии за събиране на пластмасови капачки във всички наши магазини в цялата страна, ние целим да осигурим удобно място за всеки, който би искал да донесе своите капачки" – каза Валерия Гущерова-Бойчева, маркетинг мениджър на dm България.
Валерия Гущерова-Бойчева, маркетинг мениджър на dm България
Другите два много важни социално отговорни проекта на L'Oréal в България са Citizen Day и програмата "За жените в науката", които у нас стартираха през 2010 г. Citizen Day е глобална доброволческа кампания на L'Oréal, която се организира ежегодно, за да стимулира личната ангажираност на служителите към социално значими каузи. Това е един работен ден в годината, в който българският екип може доброволно да подкрепи местна кауза. Като част от инициативата служителите на L'Oréal у нас вече са били доброволци по различни каузи, включително засаждане на дървета, почистване на публични места, оказване на подкрепа на приемни семейства, обновяване на паркове и оказване на подкрепа на деца, лишени от родителски грижи.
"За жените в науката" е най-успешният социално отговорен проект на L'Oréal у нас. Това е уникална програма, създадена през 1998 г. в партньорство с ЮНЕСКО, с цел да отличава и насърчава жените учени по цял свят, които чрез работата си допринасят за развитието и прогреса на науката. Досега общо 21 българки учени са били наградени със стипендии с общ размер от над 100 000 евро. Деветото издание на програмата се провежда в момента, като желаещите могат да кандидатстват до 30 април с оригинална научна идея. Някои от проектите на отличените дами досега включват: борба с глобалното затопляне, разработване на нов формат за съхранение на данни, намиране на алтернативни източници на енергия, превенция на злокачествени кожни новообразувания.
Кадри от медийното събитие на L’Oréal
"Капачки за усмивки", Citizen Day и "За жените в науката" са само три от най-популярните примери за отдадеността на L'Oreal към България, тъй като компанията участва и в други местни социално значими проекти и непрекъснато осъществява различни проекти в рамките на програмата "Споделяме красотата с всички" на местно и международно ниво.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
0 | 0 |