Понякога великите идеи се раждат от само себе си. Друг път не. Точно заради този друг път всеки творец има до себе си една Еди Седуик, която да го вдъхновява така, както го правеше скандалната муза на Анди Уорхол.
Големите дизайнери в модата също се нуждаят от своето вдъхновение, било то под форамта на епоха, феномен или личност. Тук ще ви разкажем за най-влиятелните личности в модния свят и за хората, които могат да им повлияят. Музите на дизайнерите!
Модната редакторка на Tatler и Sunday Times - Изабела Блоу, преобръща разбиранията, че творците сами търсят своите музи. Блоу е жената, послужила като вдъхновение за идеите на две от най-големите имена в модата: шапкаря-милионер Филип Трейси и великият Александър Маккуин. Благодарение на британката, светът днес е запознат с гения на втория. През далечната 1993 година Изабела е впечатлена от дипломиращия се в Central Saint Martin Маккуин и решава да подаде ръка на неопитния дизайнер. В началото на тяхната история, тогавашната редакторка на Vogue си харесва палто от дипломната колекция на англичанина, което струва 350 паунда. "Защо е толкова скъпо?", възмущава се модната икона. "Защото е създадено от мен!", отговаря никому известният студент. Впечатлена от дързостта и таланта на Маккуин, Изабела закупува цялата му колекция на стойност 5 000 паунда. Тя го представя на съвременния свят, а той ѝ се отблагодарява, и я боготвори цял живот.
Изабела Блоу запознава модния свят и с шапкаря Трейси. Запленена от шапките му, тя започва да ги носи непрестанно. Дори на сватбения ѝ ден, когато Изабела се омъжва за Детмар Блоу, Трейси създава за нея уникална сватбена шапка.
Но не всички музи имат щастието да откриват таланти и да ги вдъхновяват. Някои от тях са неизвестни, а срещата им с великите имена е чист късмет.
Батист Джабикони, 21-годишният френски модел, е музата на Лагерфелд през последните години. Андрогенното му излъчване и чувствен поглед успяват да пленят дизайнера и да превърнат името на французина в разпознаваемо. След като Лагерфелд взима под крилото си момчето с дяволски поглед, той започва да покорява все повече модни върхове. Батист застава на челните позиции в класацията на Models.com, а участията му в ревюта на Chanel (където е избран за мъжко лице) и Fendi са многобройни. Нетипичното му мъжко излъчване със сигурност носи на Лагерфелд много вдъхновение. За есенния брой на Purple например, ексцентричността на германеца достига до своя връх. Благодарение на идеите на Карл, французинът позира за списанието само по женски обувки. Снимки, които привлякоха вниманието и отново показаха, че провокацията на Лагерфелд не угасва.
"Млада, сладка, невинна, красива", нарича Марк Джейкъбс своята муза. Дизайнерът е влюбен в женственото излъчване и необятните идеи на режисьорката София Копола - дъщерята на легендарния режисьор Франсис Копола. Той е привлечен и от нейната вълнуваща история на момиче, родено в заможно семейство, което се опитва да открие себе си сред блясъка на лукса. София е израснала в дом с 28 стаи, а в хола на жилището ѝ винаги са се забавлявали звезди като Мартин Скорсезе, Клинт Истууд и Ив Сен Лоран. Още от раждането ѝ е предопределено да бъде известна. Когато баща ѝ снима "Кръстникът", той настоява на всяка цена новородената София да участва във филма. Така и става - момиченцето "влиза" в ролята на бебето на Майкъл Корлеоне. Следват години на актьорски опити в киното и скандали със своя баща. София знае, че не родена за актриса, и изтощена от непрестанния натиск на баща си да се снима, тя решава да се откаже. Заминава в Токио, за да търси себе си, и се сблъсква с една легенда - Марк Джейкъбс. Той я запознава с работата на Vogue, където излизат първите професионални снимки. Но не тя е на тях - те са направени от нея. Следват възходи и падения в живота на талантливата режисьорка, а Джейкъбс е човекът, който винаги я подкрепя. Тя от своя страна е жената, която го вдъхновява за всяка следваща колекция.
Друга иконична връзка е тази между дуото Долче и Габана и неуморимата Мадона. Тяхната история напомня за романтична приказка, в която мечтите стават реалност. Още когато Доменико и Стефано са никому известни дизайнери, те се натъкват на снимка на "материалното момиче", облечено с техните дрехи. След това самата Мадона се свързва с тях и започват да работят заедно, за да създадат облеклата за турне на кралицата на попа през 1993 година. От този ден насам тримата прекарват все повече време заедно, а приятелството помежду им е широко обсъждано от всички. Силният характер на Мадона и разкрепостеното ѝ излъчване играят важна роля за немалко колекции на модната къща D&G през всичките 18 години работа. Днес поп дивата дори "работи" за дуото - тя е рекламно лице на последната им колекция слънчеви очила за сезон пролет-лято.
41 | 2 |