Ако бих могла да направя паралел между кариерата на Карли Клос и тази на някоя от популярните звезди от съвременния шоубизнес, бих си позволила да я нарекла Лейди Гага на модата.
И не, изобщо не става въпрос за някаква физическа прилика между двете звезди. Слава богу. Фактът, който позволява да поставим някакъв знак за равенство между Клос и Гага, се изразява в това, че те добиха популярност по сходен начин – без време – като тази популярност стана толкова широка, че и двете се превърнаха в явления в своите професионални сфери.
В епохата, в която информацията, влачеща ежедневно със себе си милиони лица, се излива върху нас като летен дъжд, думата "явление" не се спряга често. Поне не толкова, колкото се е спрягала преди индустрията да се самоизяде. Но нека не разсъждаваме излишно.
Карли Клос. Коса: пепеляво руса; очи: сини; височина: 180 см; години: 20. На пръв поглед една обикновена (малко по-височка) тинейджърка от Чикаго, Илинойс, която обаче си спечели прозвище Тялото.
Да, правилно: точно както феноменът Лейди Гага успя да изстиска целия ноухау (специфично знание) на Мадона и да я поизбута от поп-трона, върху който седеше повече от 3 десетилетия, така и малката Карли изведнъж се оказа окичена с прозвището, което години наред държеше Ел Макферсън в позицията на един от най-квалитетните модели и една от най-големите звезди на индустрията. Но, времето е безпощадно, а едно от най-типичните му качества е, че може умело да доказва липсата на незаменими неща.
Карли е родена през 1992 година. През 2002, няколко години след като семейството ѝ се мести от Чикаго в Мисури, тя започва да се занимава с класически балет. Това е дейност, която извайва тялото и учи душата на дисциплина - чудесна предпоставка за онова, което ще последва.
Когато Карли навършва 13 години, тя бива забелязана на едно благотворително модно ревю в Сейнт Луиз и малко след това подписва с агенцията Elite Model. Напуска я през 2008 година, за да стане част от семейството на инситуцията NEXT Model в Ню Йорк. Тогава започват първите ѝ участия в ревютата на Marc Jacobs, Carolina Herrera, Doo.Ri.
Малко по-късно заминава за Европа, където участва в 20 ревюта в Милано и 13 в Париж. Общата калкулация е цели 64 ревюта само за един сезон. Тогава вече се разбира, че зад името Карли Клос се крие момиче с огромен потенциал.
След края на сезона, списание People я обявява за Най-добър модел на годината. По това време тя няма дори 16 години. Всички от бранша вече обожават Клос и за магнетичната ѝ харизма започват да се говорят легенди. Казват, че присъствието ѝ е толкова силно, че ако се намира в едно помещение с Кейт Мос, например, хората обръщат поглед към много по-младия модел.
Карли се снима в реклами на Donna Karan, Nina Ricci, Chloé, Lacoste, Alexander McQueen, Yves Saint Laurent, Elie Saab, Dolce & Gabbana, Gap, Dior, Hermes, Oscar de la Renta, Topshop, Eryn Brinie, Lord & Taylor, Barneys New York, Victoria's Secret PINK и много други световноизвестни брандове. Тя става лице и на парфюма на Marc Jacobs "Lola".
Карли вече беше корица на Vogue Italy,Vogue Turkey, Vogue Portugal, Vogue China, Vogue Korea, украси и американския тийн Vogue.
Превръща се в муза на Джон Галиано и дефилира в ревютата на Christian Dior Haute Couture и Dior resort за пролет/ лято 2010. Взима участие и в няколко телевизионни проекта, един от които "Клюкарката", където играе себе си.
През 2011 година Карли Клос става най-новия ангел на Victoria's Secret и дебютира в прочутото им модно шоу.
Официално се превръща във феномен и бива коронясана с прозвището "Тялото" след умопомрачителната фотосесия, дело на фотографа Стивън Мейсъл.
Последнaта ѝ изява е отново за Vogue, но този път за американския. Виждаме я като една безупречна домакиня от 60-те години... или като секс-бомба. Преценете сами.
27 | 6 |