Социалните мрежи играят ролята на съвсем достоверни агенции за социологически проучвания. Информацията за това какво харесват хората и какво друго би им допаднало въз основа на изразените предпочитания е изключително полезна за бизнеса.
Тенденциите в развитието на социалните мрежи са да осигуряват не само "харесване" и "споделяне" на определено съдържание, а да създават за потребителите среда, в която да споделят своя начин на живот. Това, което си купуват, хобитата, начините на забавление и почивка - посредством "отбелязване” от определни обекти, споделяне на снимки от конкретно място и пр.
След като акциите на Facebook вече са на борсата, една от следващите стъпки, които предприема компанията, е в най-скоро време да добави към бутона "харесвам" и още един – "искам”.
Това ще превърне социалната мрежа в място с по-силна потребителска насоченост, намалявайки значението на социалната връзка. "Искам" ще направи търговията основен компонент на Facebook, твърдят специалистите. А и какъв по-добър начин да уведомиш околните за своя lifestyle, от това да споделиш консуматорските си желания?
Дотук с онлайн пространството, в което свободно можем да общуваме. Въпреки че от доста време сме се отдалечили от тази идея. И все пак новият бутон ще отвори много нови възможности за бизнеса и по-специално онлайн търговията.
А за бутона "не харесвам" потребителите продължават да си мечтаят. И да го искат...
4 | 0 |