Ангелите на Victoria’s Secret отдавна са се превърнали в нарицателно за женственост и сексапил. Самият бранд пък е синоним за качествено и луксозно бельо, което се е настанило в мечтите на всяка дама по широкия свят. Да не говорим за грандиозното шоу на лейбъла на стойност 10 милиона евро, в което участват най-нашумелите красавици, носещи чифт огромни ангелски крила. То се провежда всеки ноември в Ню Йорк - именно през есенния месец раят слиза на земята.
Докато името Victoria’s Secret e познато по целия свят, а присъствието му на пазара е все по-успешно, малко хора знаят трагичната история на неговия основател.
Два фактора помогнали на Рой Реймънд от Калифорния да създаде най-печелившата марка в индустрията - бил женен и притежавал бизнес нюх. Съпругата на Рой настояла той да я придружи по време на обиколка в магазините за бельо. За него, както и за всеки друг мъж, това било най-големият кошмар. Всички онези разговори за чашки, размери и повдигане го карали да се чувства особено неловко. Но какво да прави - думата на жената е закон.
Създал лейбъла с идеята, че винаги ще има кой да купува бельо. Първият магазин се намирал в Пало Алто, Калифорния и отворил врати през 1977 година. Рой открил още няколко филиала в САЩ, но загубил всичко. Продал бизнеса си преди да е достигнал дори малка част от потенциала му.
Историята на Рой би могла да послужи като поука за начинаещите предприемачи. За нея се споменава и в хитовия филм "Социалната мрежа” - за съжаление, като пример за опасността, която дебне всеки, разбрал погрешно потенциала на своята идея.
Тогавашната му съпруга Гайе днес е на 65 години. Те са се развели още през 1993, но тя си спомня много добре злощастната история на Рой:
"Оригиналната ни идея бе да създадем магазин за бельо, в който мъжете да се чувстват комфортно, докато пазаруват. Пробните бяха със сатенени завеси, а за продуктите си използвахме само най-висококачествени материи.”
През 1982 година са имали вече пет успешни магазина, но точно тогава продават фирмата си на милиардера Лесли Уекснър за 3,3 милиона евро. Рой не бил много добър във взимането на решения и предпочел да се отърве напълно от този бизнес.
Започнал търговия с детски стоки, но през 1986 банкрутирал. През нещастната за брака му 1993 година опитал друг бизнес, този път с хардуер, но отново не успял да го задвижи. Накрая работил в компания, която произвежда перуки за раковоболни жени. Ала всички тези професионални неуспехи го накарали да развие сериозна форма на депресия. Заради борчовете си и усещането за безизходица, американецът рухва психически. Същата година, през август, Рой Реймънд се хвърля от моста "Златната порта" ("Golden Gate Bridge" - бел.ред.) в Сан Франциско. А е едва на 46-годишна възраст.
От създаването си до днес, марката коренно се е променила. Вече е много по-популярна и печеливша. Основен възход претърпява през 1995 година, когато за пръв път в ревюто участват познатите ни "ангели”. Първоначално това били успешни модели, но зависимостта вече е обърната - която дама носи огромните крила, успешната кариера й е в кърпа вързана. Някои от участничките, чиито имена се споменават постоянно, са тези на Кандис Суанепул, Даутцен Крус, Роузи Хънтигтън-Уайтли, Адриана Лима, Миранда Кер и Алесандра Амброзио.
С 1000 магазина в САЩ, Канада и Европа, брандът достига до огромен брой пристрастени към бельото дами. Жалко само, че гениалният ум, създал първоначалната концепция за луксозно бельо, не е съумял да вземе максимума от своята идея и срещу "жълти стотинки” се е отказал от бизнес за милиарди. И от живота си на този свят.
50 | 1 |