Как да върнете мотивацията си за тренировка

Как да върнете мотивацията си за тренировка
Pexels

Поради ограниченията, наложени от пандемията, на много от нас се наложи да водят заседнал начин на живот, тъй като физическата активност беше ограничена дори за любителите на фитнеса. След като ви бе удобно толкова дълго време, сме сигурни, че много от вас се чудят как да намерят отново мотивация за тренировка.

Разбира се, по-лесно е да се откажете, отколкото да станете и да се раздвижите. Но рано или късно това трябва да се случи. Затова вашата цел при връщането във фитнеса трябва да е да се съсредоточите върху безопасността и предотвратяване на нараняванията. Това може да се постигне чрез добре разработен режим с постепенно увеличение на интензивността. Последното нещо, което искате, е да се контузите и да си останете вкъщи отново.

Бъдете подготвени психически. Вашето мислене и нагласа са по-важни от физическия аспект на тренировките. Преди да отидете във фитнеса, трябва да запомните едно нещо – Не сте там, където сте били. Това вероятно означава, че не сте толкова силни или бързи, колкото сте били, но това не е проблем. Изчистете главата си от негативността и не бъдете твърде строги към себе си. Поставете си краткосрочни и постижими цели.

Не забравяйте, че процесът на изграждане на мускули и загуба на мазнини е маратон, не състезание. Започнете бавно и внимавайте интензивността на тренировката да нараства постепенно. Оставете егото си на вратата. Ако кляканията ви са, каквито не са били преди, не се стресирайте. Най-вероятно мускулите ви са атрофирали, което означава, че не са толкова силни, колкото някога. Но те имат и мускулна памет, така че всичко е в реда на нещата.

Намерете правилния баланс в тренировките си. Това е ключът. Начинът да го направите е да коригирате обема и интензивността на тренировките. Организирайте добре тренировките си – колко време ще са, с какви уреди ще започнете, колко повторения ще направите и т.н. Уверете се, че преди всяка тренировка сте загрели мускулите си достатъчно. Така подготвяте тялото и нервната си система за предстоящата работа. Колкото по-добра е загрявката, толкова по-малко податливи ще сте на наранявания.

Останете мотивирани. Хората обичаме да имаме рутина и да се придържаме към нея. Нормално е да загубим желание за тренировка, след като цялата ни рутина и понятието "нормално" се промениха заради пандемията. Спомнете си какво ви е провокирало да започнете да тренирате. Обградете се с позитивни хора, които ще ви мотивират във вашия път. Запомнете – мотивацията започва отвътре, желанието да се промениш към по-добро. Ако умът ви може да го проумее, тялото ви може да го постигне.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на компютърен специалист. Има проблем с компютъра си. - Ало! Имам проблем с компютъра. Пише ми на монитора, че не ми разпознава принтера. -И Вие какво направихте? Ами обърнах...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти