Ето какво да направите, за да се почувствате по-добре в положението, в което се намираме

Днес хаос е обхванал целия свят. Трудно е да останете фокусирани – върху работата си, дори върху поредната серия на любимия ви сериал, докато социалните мрежи ви заливат с апокалиптични новини и текстови съобщения от притеснени приятели.

Надяваме се, че ще успеете да останете у дома през следващите няколко седмици и ще намалите до минимум социалните си контакти, за да помогнете в ограничаването на коронавируса. Но отмяната на плановете ви и прекарването на дни вкъщи, може да бъде самотно занимание. Затова ние имаме няколко съвета как да преодолеете тревогата около създалата се ситуация и да се почувствате по-добре.

Останете на линия. Самотата може да повлияе негативно на психическото ви състояние. Важно е да останете в контакт с приятели, семейство, колеги, което ще помогне да не бъдете изолирани от света и ще намали вашата тревожност. За щастие, технологиите в днешно време правят осъществяването на контакт изключително лесно. Затова пишете съобщения, имейли и звънете по-често на приятелите си.

От особено значение е и да общувате със себе си. Запитайте се как наистина се чувствате, защото потискайки чувствате си, ще почувствате безпокойство. Помнете, че не сте сами. Да бъдете изолирани във вашия дом, ще ви накара да се почувствате сякаш сте на самотен остров, но всеки, когото познавате, е в същата позиция.

Останете спокойни. Медитирайте, спортувайте, релаксирайте. Така ще се сбогувате с тревожността. Отделяйте по няколко минути всеки ден за релакс. Хапвайте здравословна и питателна храна и се постарайте да имате пълноценен сън.

Правете неща, които ви карат да сте щастливи. Сгответе любимата си рецепта, за която рядко намирате време в натовареното си ежедневие или гледайте любимото си телевизионно шоу. Следващия път, когато усетите, че не се чувствате добре, си спомнете за този трик.

Бъдете креативни в начина си на общуване. Открийте какво бихте могли да правите с приятелите си, когато физически сте далеч. Водете видео разговор, докато гледате нещо по телевизията. Споделете екрана на компютъра си, когато пазарувате онлайн. Или играйте игри в мрежата.

Дръжте ума си зает. Намерете позитивни неща, които да ви разсейват от стряскащите новини. Подредете гардероба си, опитайте да измайсторите нещо собственоръчно или прочетете книгата, която стои на нощното ви шкафче с месеци.

Ограничете гледането на новини и ровенето в социалните мрежи. В днешно време е от особено значение да бъдем информирани. Но не забравяйте, че постоянните съобщения от притеснени приятели и новини могат да бъдат потискащи. Старайте се през повечето време да сте извън мрежата, за да си починете качествено.

Подредете деня си, както обикновено. Докато работите от вкъщи, се постарайте дневната ви рутина да отразява ежедневието ви, когато работихте извън дома. Колкото и да ви се иска да влезете с компютъра в леглото и да работите цял ден с пижама, опитайте да поддържате подредено работно пространство и си сложете поне сутиен.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти