Няма лоша реклама. Дори тази, която предизвиква възмущение и недоволство, носи със себе си редица позитиви. Разпознаване на марката, нейното непрестанно обсъждане, а защо не и куп последователи, които си падат по идеята на рекламната кампания.
Италианската марка Benetton със сигурност не се нуждае от бляскаво запознанство с обществото. Известни със своите ексцентрични и провокативни реклами, те отново предизвикаха фурор в световен мащаб. Най-обсъжданото събитие напоследък в никакъв случай не може да се нарече "лоша реклама", макар според някои да е точно такава. Може би е брилянтна?
Ако все още не сте чули или видели новата кампания на италианците, в което силно се съмнявам, ще ви разкажа, че тя носи името UNHATE и на 16 ноември смая света със своята провокативност. Огромни банери на целуващи се световни лидери цъфнаха из Милано и Рим, за да покажат, че омразата се преодолява, а световният мир е не просто блян. За целта бенетонците използваха специално създадени фотоколажи без съгласието на значимите за света хора.
Първи против кампанията възроптаха от Ватикана, които настояха снимката с Папа Бенедикт XVI, целуващ се с имама на джамията в Кайро, да бъде свалена незабавно от улицата. Речено, сторено. Снимката бе свалена, но милиони хора успяха да я видят виртуално. Представителят на Ватикана Ломбарди коментира случая с думите: "Трябва да протестираме за това недопустимо използване на образа на Светия Отец, манипулиран в реклама с цел печалби!”
От Benetton естествено отвърнаха, оправдавайки се с добрите си намерения. "Целувката е най-универсалният символ на любовта. Искаме да насърчим толерантността в международните отношения. Все пак името на кампанията ни означава да не мразим.”, защити се вицепрезидентът на марката Алесандро Бенетон.
UNHATE старателно продължава да рови в социалните рани и с останалите снимки. Интимност между германския канцлер Ангела Меркел и френския ѝ колега Никола Саркози, нежности между премиера на Изрел Бенямин Нетаняху и палестинския лидер Махмуд Абас, както и между китайския лидер Ху Цзинтао и Барак Обама. Най-страстна и култова е целувката между последния с президента на Венецуела Уго Чавес.
Фотомонтажите прелитат свободно из интернет пространството и предизвикват разноцветна палитра от емоции у всеки потребител. Официалното им представяне от Алесандро Бенетон обаче тепърва предстои в Париж.
През годините Benetton поднасят на света малки дози шок и теми за размисъл със своите провокативни идеи. Свещеник целува монахиня, палестинци и израелци застават едни до други, както и снимки от истинския живот - мъж, умиращ от СПИН, войник, който държи отрязана бедрена кост, новородено с все още неотрязана пъпна връв. Кампаниите им показват неща, които никой друг не се осмелява.
От 1984 година, когато фотографът Оливиеро Тоскани засне различието под мотото "Обединените цветове на света" и изстреля концерна нависоко, та чак до днес, кампаниите на Benetton стават все по-силни. Въвличат обществото като ураган в своите идеи, за да разбудят позаспалото му съзнание.
35 | 3 |