Последният избор за лятната кампания на гигантите Calvin Klein отново се оказа безпогрешен. Толкова успешен, че критиците, които никога не са били особено ласкави към бранда, се върнаха назад и проследиха чии лица и тела са красили и шокирали публиката през години.
Супермоделът Лара Стоун, която дълго време стоеше в сянката на Кейт Мос, заради приликата си с нея, вече е извън опасност, защото поредната реклама с нейното лице и тяло се оказва най-обожавана в модния свят. CK сякаш казват: "Ние правим така, че жената да изглежда по-секси облечена, отколкото гола." А ние пък добавяме – всъщност марката никога не е страхувала да използва секса, за да продава.
"Искате да знаете какво има между мен и джинсите ми CK? Нищо", заяви през 1981 г. 15-годишната Брук Шийлдс. Това е един от първите телевизионни спотове, които смело прокламират секса и, въпреки че само за три месеца рекламата повишава продажбите на марката с над триста процента, успява да предизвика феминистичната оргазнизация на Глория Стайнем да се вдигне на бунт. Който, разбира се, остава без особени последствия за модния гигант.
Афинитетът на Klein към секса в рекламите става все по-категоричен и през 2008 г. актрисата Ева Мендес се появява гола в клип на парфюма "Secret Obsession", който е забранен за онлайн излъчване. През 2009 кампанията, заснета от Стивън Майзел е цензурирана дори в късните часове на денонощието.
Естествено, CK не е единственият дизайнер, провокирал дискусии по темата. Dolce & Gabbana правят бляскава рекламна кампания през 2007 г., която показва как няколко добре сложени мъже се канят да се възползват сексуално от женствен модел, полегнал покорно под силните ръце на единия. Тогава всички форсират двамата модни гении да изтеглят веднага обидната кампания. Техният отговор е кратък: "Искахме да преоткрием и пренапишем историята на съблазняването, като дадем акцент на красотата на дрехите, които сме създали". Но това не се случва. Скандалът придобива грандиозни размери и D&G са принудени да спрат популяризирането на новата си реклама, от което компанията им губи 2 млн. долара само за няколко дни.
"Be Stupid" на Diesel свърза умните, глупавите и секса, за да докаже за пореден път, че погледът на бранда е много встрани от клишето. Кампанията им разгорещи страстите по цял свят и въпреки критиките, които отнесе заради смелия си подход и нецензурни кадри, беше повече от успешна. Със същото могат да се похвалят Том Форд и Тери Ричардсън, които работят в страстен тандем от години. Марк Джейкъбс пък застана лично пред обектива, и то съвсем гол, за да рекламира новия си аромат Bang.
Като доброто и злото, сексът и рекламата са на крачка един от друг, най-добри приятели, но и зли врагове в очите на тези, чиято работа е да дават оценки. Хубавата новина е, че ценителите на добрите идеи и смелите рекламни решения са все повече от самоцелните критици. А модната индустрия и феновете на новото и красивото могат само да спечелят.
9 | 1 |