Големите марки, които стоят зад Световното по футбол 2022

Дългоочакваното Световно първенство по футбол в Катар вече е факт. Най-голямото спортно събитие в света е не само футболен турнир, но и глобален спектакъл от културно, историческо и икономическо значение. Решението за избора на страната домакин се прие противоречиво и дори до известна степен негативно, но въпреки това не попречи на световноизвестни марки да застанат зад грандиозния фуболен форум, който се очаква да събере над 5 милиарда зрители.

Мондиалът е ключово събитие в света на спорта, а организаторите от FIFA си партнират с различни компании, за да го популяризират и развиват. FIFA обяви Световната купа за "най-ефективната международна маркетингова платформа, достигаща до милиони хора в над 200 страни по света". Асоциирането с най-голямото спортно събитие в света е доходоносно и привлича високопоставени международни марки. От бетинг оператори като Бетано, които се превърнаха в първия Регионален Европейски поддръжник на ФИФА за Световното първенство по футбол 2022, през спортни марки като Adidas и Nike, до луксозни модни къщи като Louis Vuitton и Hublot.

Louis Vuitton

Сътрудничеството между луксозни марки с играчи, отбори или големи турнири вече не е необичайно, а модните къщи отдавна използват спортни икони в маркетинговите си кампании. Наскоро Louis Vuitton запали социалните медии с най-новата си кампания "Победата е състояние на ума", включваща Лионел Меси и Кристиано Роналдо, играещи партия шах. Снимката, заснета от знаменитата фотографка Ани Лейбовиц, стана емблематична за тазгодишното първенство.

Макар Меси и Роналдо да са сред най-популярните имена не само във футбола, но и в рекламния свят, настоящото Световно първенство по футбол ще насочи фокуса и към нови спортни икони. Сред тях е Килиан Мбапе, една от най-бързо изгряващите звезди в света на футбола, който е посланик на луксозни марки като Hublot и Maison Dior.

Adidas

Големите марки, които стоят зад Световното по футбол 2022pixabay.com

Един от най-старите официални партньори на FIFA още от 1970 г. е Adidas. Adidas Al Rihla е официалната топка за мачовете на Световното първенство по футбол през 2022 г. в Катар. Това ще бъде 14-та поредна година, в която германската компания ще отговаря за производството на официалната топка на турнира. Тази година Adidas пусна и рекламен клип за популяризиране на футболното събитие, озаглавен QR to Qatar. Филмът включва интегриран QR код, който отвежда потребителя до томбола с награди, сред които платено четиридневно пътуване до Световната купа на FIFA, което включва самолетни билети до Катар, настаняване и два билета за мач.

Тази година Adidas възкреси и емблематичния си модел маратонки Predator. Видяни за последен път през 2006 г., когато Зинедин Зидан изведе Франция до финала на Световното първенство, бутонките комбинират златния цвят с някои от характерните щрихи в дизайна на Predator и най-новите технологии на Adidas.

Възход на китайските компании

Луксозните западни марки са сред най-коментираните и изявени поддръжници на първенството, но най-голям спонсор на Световното в Катар се оказва Китай. Китайските компании осигуряват повече приходи от всяка друга държава. Техният принос възлиза на близо 1,4 милиарда долара в сравнение с 1,1 милиард за американските компании, според GlobalData. Това може би е изненадващо, като се има предвид, че китайският отбор се е класирал само веднъж за Световно първенство и то преди 2 десетилетия, когато отборът не успя да спечели нито един мач.

Made in Qatar

Разбира се сред спонсорите на първенството се отличават и местни компании като Qatar Airways и QatarEnergy. През последните години катарската авиокомпания е водещо име в света на футбола, а логото им присъства на тениските на отбори като F.C. Barcelona и A.S. Roma. Компанията започна официално партньорство с FIFA през 2017 г. и оттогава насам спонсорира събития като Световната купа през 2018 и Световната купа за жени през 2019. При положение, че Световното първенство през 2022 г. се провежда в Катар, националната авиокомпания ще има ключова роля за успеха на събитието.

 

 

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay