Facebook поканите за приятелства показват колко общителни, популярни и отворени към нови запознанства сме. Но не винаги. За някои умници тези покани са начин за правене на бизнес, а чувствата, които изпитваме в социалната мрежа - сигурно доказателство колко уязвими сме заради егото си.
Едно е сигурно - колкото и добре да живеем, винаги таим една скрита тревога, че нещо в живота ни може да се обърка. Точно с този страх си играят рекламистите от бразилската компания Age Isobar, когато създават новата рекламна кампания за презервативите Olla - Unexpected Babies.
Целейки увеличаване продажбите на презервативите, компанията създава различни Facebook профили на бебета. Мъниците играят ролята на неродените синове на различни млади мъже, носят тяхната фамилия, а накрая името им завършва с Jr. ("младши”). За да убият първоначалния шок, рекламистите изпращат лично съобщение на мъжете, което гласи: "Избегни изненади като тази. Използвай Olla Condoms”, с линк към сайта на компанията.
Сексът без предпазни мерки е модерен, което го превръща във враг номер едно на компаниите за презервативи. Именно страхът от последиците в памперси тласка Olla към по-дръзки мерки и припомнянето на смисъла, който носи безопасността.
Подобна социална реклама, дело на българските креативни умове от Saatchi & Saatchi, също човърка в модерните човешките страхове. Клиент на агенцията е Полският Червен Кръст, а концепцията на рекламата цели да предпази младите от СПИН, карайки ги да се замислят за неразумните си действия. Рекламата представлява спот, чиято история представя сцена от ежедневието на потребителите на Facebook. Отново е създаден фалшив профил, но този път вместо неродени бебета, виждаме момиче с провокативна снимка, която предлага приятелства на случаен принцип. Ако потребителят приеме поканата ѝ, той вижда на стената ѝ единствено рекламния клип, който цели да покаже опасностите от неразумния и случаен секс.
27 | 0 |