Не мразѝ

Световните лидери се целуват, а Benetton ликуват

Няма лоша реклама. Дори тази, която предизвиква възмущение и недоволство, носи със себе си редица позитиви. Разпознаване на марката, нейното непрестанно обсъждане, а защо не и куп последователи, които си падат по идеята на рекламната кампания.

Италианската марка Benetton със сигурност не се нуждае от бляскаво запознанство с обществото. Известни със своите ексцентрични и провокативни реклами, те отново предизвикаха фурор в световен мащаб. Най-обсъжданото събитие напоследък в никакъв случай не може да се нарече "лоша реклама", макар според някои да е точно такава. Може би е брилянтна?

Ако все още не сте чули или видели новата кампания на италианците, в което силно се съмнявам, ще ви разкажа, че тя носи името UNHATE и на 16 ноември смая света със своята провокативност. Огромни банери на целуващи се световни лидери цъфнаха из Милано и Рим, за да покажат, че омразата се преодолява, а световният мир е не просто блян. За целта бенетонците използваха специално създадени фотоколажи без съгласието на значимите за света хора.

Първи против кампанията възроптаха от Ватикана, които настояха снимката с Папа Бенедикт XVI, целуващ се с имама на джамията в Кайро, да бъде свалена незабавно от улицата. Речено, сторено. Снимката бе свалена, но милиони хора успяха да я видят виртуално. Представителят на Ватикана Ломбарди коментира случая с думите: "Трябва да протестираме за това недопустимо използване на образа на Светия Отец, манипулиран в реклама с цел печалби!”

От Benetton естествено отвърнаха, оправдавайки се с добрите си намерения. "Целувката е най-универсалният символ на любовта. Искаме да насърчим толерантността в международните отношения. Все пак името на кампанията ни означава да не мразим.”, защити се вицепрезидентът на марката Алесандро Бенетон.

UNHATE старателно продължава да рови в социалните рани и с останалите снимки. Интимност между германския канцлер Ангела Меркел и френския ѝ колега Никола Саркози, нежности между премиера на Изрел Бенямин Нетаняху и палестинския лидер Махмуд Абас, както и между китайския лидер Ху Цзинтао и Барак Обама. Най-страстна и култова е целувката между последния с президента на Венецуела Уго Чавес.

Фотомонтажите прелитат свободно из интернет пространството и предизвикват разноцветна палитра от емоции у всеки потребител. Официалното им представяне от Алесандро Бенетон обаче тепърва предстои в Париж.

През годините Benetton поднасят на света малки дози шок и теми за размисъл със своите провокативни идеи. Свещеник целува монахиня, палестинци и израелци застават едни до други, както и снимки от истинския живот - мъж, умиращ от СПИН, войник, който държи отрязана бедрена кост, новородено с все още неотрязана пъпна връв. Кампаниите им показват неща, които никой друг не се осмелява.

От 1984 година, когато фотографът Оливиеро Тоскани засне различието под мотото "Обединените цветове на света" и изстреля концерна нависоко, та чак до днес, кампаниите на Benetton стават все по-силни. Въвличат обществото като ураган в своите идеи, за да разбудят позаспалото му съзнание.

35 3
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



2
Не е посочен 22.11.2011|16:08
Хаха. Винаги съм харесвала стила на Бенетон. Колкото и скандални да са рекламите му, винаги има нещо смислено, подсъзнателно. Харесва ми, че не са повърхности рекламите му. Идеята са Световен мире добра, но ми се струва и невъзможна : )
1
Не е посочен 21.11.2011|18:07
Рекламите на Бенетон винаги носят глобални послания.Да провокативни са,но иначе ни карат да се замислим за живота.Само за сравнение-рекламите от нашия ефир ,с които ни залива фармацевтичната индустрия.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay