От лек овлажнител за кожа и полупрозрачен балсам за устни, до ярки сенки за очи и изкуствени мигли, в днешно време има много различни начини, по които мъжете използват грима. Въпреки че за много хора мъжкият грим все още е табу, тази тенденция изглежда се увеличава и виждаме все повече мъже с продукти за красота на лицата си, както на събития на червения килим, така и в ежедневието.
Мъжете са използвали грим преди стотици хиляди години
Да, мъжкият грим не е нещо ново и можем да проследим историята му от древен Египет, където мъжете нанасяли масла и мазнини върху кожата си, за да я предпазят от пустинната жега и суровата слънчева светлина. Мъжете от висшата класа на Древен Египет често гримирали очите си. Вероятно сте виждали образите на египетски царе с подчертани с черно очи.
Мъжете от древен Рим също били насърчавани да използват грим под влиянието на онези, които са ги покорили, включително египтяните. Римските мъже не носели ярък грим, тъй като обществото го мразело. Вместо това те носели лек парфюм, премахвали определени косми от тялото си и понякога избелвали лицата си.
По времето на кралица Елизабет I мъжете си пудрели лицата, а в Япония през 17-ти век мъжете актьори от театър Кабуки носели привлекателен грим с яркочервени и черни линии на дебел бял фон, създаден с помощта на оризово брашно. Приближавайки се до съвременните времена, трябва да споменем ерата на стария Холивуд, която донесе мъжкия грим на големия екран и в очите на обществеността.
Въпреки че гримът не е нещо ново за мъжете, доскоро актьорите и музикантите бяха гримирани, за да направят външния си вид на екрана и на сцената по-привлекателен и по-ярък. Днес виждаме все повече мъже да използват продукти за красота и в ежедневието си, така че защо мъжкият грим се увеличава сега?
На пазара се появяват все повече продукти за мъжка красота
Да, мъжете използват грим от древни времена, но доскоро имаше много малко козметични продукти, създадени специално за мъже. Нещата се променят сега, тъй като все повече компании произвеждат мъжка козметика и продават тези козметични продукти. Разбира се, мъжете могат да използват традиционна козметика, предназначена за жени, но някои все още може да се чувстват неудобно от това. И така, колкото по-широк е изборът на продукти за мъжка красота, толкова повече мъже се насърчават да ги изпробват на лицето си.
Изглежда, че мъжката аудитория е огромна възможност за растеж на индустрията за красота и се смята, че в близко бъдеще ще виждаме повече козметика, насочена към мъжете и неутралните по пол. Големите марки представят колекции, които са специално създадени за мъже. Колекцията Boy De Chanel на Chanel например предлага голямо разнообразие от продукти за красота и грижа за кожата за мъже, включително овлажнител, фон дьо тен, коректор, моливи за очи, балсам за устни и лак за създаване на естествен вид.
Има все повече инфлуенсъри, насочени към грима, които са мъже
Мъжките продукти за красота сами по себе си вероятно не биха били достатъчни за този голям ръст в използването на мъжки грим. Трябва да има хора, които да вдъхновяват другите да не се страхуват от стереотипите и да опитат нещо ново. Мани Гутиерес, Джейк-Джейми, Габриел Замора и Джеймс Чарлз - са само няколко популярни гримьори, които споделят своите съвети за красота с хиляди мъже и жени.
В своите публикации и видео уроци тези гримьори споделят техники за грим, които могат да помогнат на мъжете и жените да създадат голямо разнообразие от гримове, от лек и естествен до ярък и празничен. Но по-важното е, че те учат аудиторията си да бъде по-уверена във външния си вид, да се обича такава, каквато е, и да не се страхува от стигми, стереотипи и чужди мнения по пътя си към изразяване чрез грим.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
Последвайте Jenite.bg в Instagram!
0 | 0 |