Понякога изпитвам задоволство, че голяма част от децата на човечеството се отглеждат далеч от САЩ. Всъщност и там има такива, които избират път, различен от масовата стандартизация на мисленето, но тях ги има по-скоро като изключения, които трябва да затвърдят правилото, отколкото, за да създадат едно ново, мислещо мнозинство.
И, за да не прозвуча като поредния антиглобалист, вярващ в уникалността на индивида, ще споделя, че раздразнението ми от поредната глупост, идваща с адрес "страната на неограничените възможности", се дължи на бруталното намаляване на възрастта, от която се смята за редно, че може да се започне облъчване на мозъците на децата.
Корпорациите отдавна се опитват да вкарат в матрицата си младите индивиди на един от най-големите пазари на света. Производителите на газирани безалкохолни напитки, например, от години "гонят" като таргет подрастващите на възраст 15-18 години, а "щастливите менюта" на веригите за бързо хранене са насочени дори към още по-ниска възрастова група.
Причината за тази статия е веригата от магазини, плъзнали по големите градове на САЩ, наречена "Американско момиченце" (American Girl). Зад вратите на тези хипермаркети не само купувате кукла за своето момиченце. Това е място, където можете да пропилеете целия си ден, както и спестявания.
Там куклата може да получи медицинска помощ (почистване на кожата и поправка), както и своята ежеседмична грижа за косата. Там можете да организирате рождения ден на детето си, както и да похапнете. Заедно с куклата, разбира се. Говорейки за кукли, Барби вече не е достатъчна. Броят на персонажите се е увеличил неимоверно, както и съпътстващите ги аксесоари.
Когато на пазара има една кукла, тя има 20,50, 100 аксесоара. Когато куклите са 20, аксесоарите, съответно начините да ви вземат парите чрез желанията на децата ви, са 20 пъти повече.
Точно това е направено от тази верига магазини. За целта са замислени исторически персонажи, покриващи периода от 1764 до 1974 година. Кая (1764), Каролина (1812), Жозефина (1824), Мари-Грейс и Сесил (1853), Ади (1864), Ребека (1914), Кит и Рути (1934) и Джули и Иви (1974) са там, за да създадат нови светове за вашите момиченца и да ги вкарат от крехка възраст в матрицата на консуматорското общество.
Не ме разбирайте погрешно - веригите за бързо хранене, моловете и кино мултиплексите са нужни за социума на подрастващото поколение. Аз лично не намирам нищо лошо в съществуването им като притегателен и средищен център за младежите. Но вкарването на децата в дадено място, където да прекарат целият си ден и да изхарчат всичките пари на родителите си, ми идва малко в повече.
Какво ще бъде психическото здраве на децата ни утре, ако ги вкараме още от 3-годишна възраст в модела на безброй наложени от някой друг желания и забавления?
И ще завърша с едно видео на комика Конан О'Брайън, осмиващо голяма част от пороците, налагани от магазини като този:
За още подобни статии станете част от Jenite.bg във Facebook!
2 | 0 |