Дневникът на една жена в развод: Разведена

Епизод 15 в рубриката на Лора Шопова в Jenite.bg

Дневникът на една жена в развод: Разведена

Едно трябва да призная – и като се омъжвах, и като се развеждах, не ми беше много лесно да произнеса онова "Да". Знам, че и в двата случая всичко е само формалност. Документи, които по никакъв начин не структурират отношенията между двама души. И все пак...

Този път плаках. Толкова много, че най-близките ми хора започнаха да мислят, че драматизирам излишно. И аз знаех, че изглежда странно, но нищо не можех да направя по въпроса. Трябваше да плача. Да извадя цялото огорчение, щастие, минало, което е било споделено и бъдеще, което няма да е такова, каквото е мечтано. Плаках за момчето, в което се влюбих и за мъжа, който така и не ме заобича. И най-накрая плаках за самотата.

Да, предвид начина, по който се стече животът ми в последните години, трябваше да съм свикнала да заспивам сама. Но докато всичко не е документирано, някъде, дълбоко в теб си остава усещането, че ако сега кажеш "Не искам", всичко ще се върне по местата си и ще продължи по старому. Не, че го искаш, но то е толкова познато и мамещо с комфорта си, че в един момент се запитах: "А ако се отметна в съда?"

Много странно усещане. Приятелките ми, които по един или друг начин са минали през това, обясниха, че известно време след развода са имали подобно чувство – че всичко може да се върне. Звучеше успокоително. Поне не бях крайно ненормална.

Оказа се, че в съдебната зала, когато няма спорове, делби и разправии, всичко минава съвсем "по взаимно съгласие". Драматичната ми душа се почувства някак ощетена от факта, че цялата случка мина толкова бързо и между другото. Ей така – събрали сме се на едно място, що пък да не вземем да се поразведем малко.

И понеже моят вече бивш мъж рядко излиза от кожата си, имах мила заръка от приятелка: "Моля те, преди да влезете в залата, кажи му, че се отказваш. Просто поне веднъж на нещо да реагира!"

Много се смях, но не го направих.

После се замислих над казуса "Какво искат жените?". Драпах, драпах да се разведа, обърнах света за да постигна някаква собствена идея за лично пространство и свобода и, когато бях на крачка от всичко, което исках, ме загложди червеят на съмнението. Ами ако не постъпвам правилно?

Красотата в моя случай е, че другият участник в тази комуникация е толкова дистанциран и емоционално инвалидизиран на моменти, че бързо отхвърлих тези скверни мисли.

И така – няма да упоменавам конкретната дата, но около година, след като идеята за развод придоби гласност сред нашето скромно четиричленно общество, тя биде осъществена.

Сложено на лист на хладилника, всичко изглежда така:

Какво спечелих аз?

  • спокойствие;

  • самоуважение;

  • самочувствие.

Какво спечелиха децата?

  • спокойствие;

  • по-добър и грижовен баща.


За тези, които ще решат да стъпят в моите обувки, следващата сряда ще приложа документите, които са необходими за развод по взаимно съгласие, без адвокат. Ще обясня подробно и за таксите. И с удоволствие ще разкажа нещо промени ли се изобщо в живота ми.

Епизод 1: Представяне 

Епизод 2: Решението
 

Епизод 3: Женени съквартиранти 

Епизод 4: Децата

Епизод 5: Приятелите

Епизод 6: Другата

Епизод 7: Родителите 

Епизод 8: Усещане за свобода 

Епизод 9: НЕдостойните 

Епизод 10: Любовта си отива 

Епизод 11: Дела и документи

Епизод 12: Love is in the air

Епизод 13: За брака... Цинично!

Епизод 14: Любовта, без която не можем

96 8
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



62
Не е посочен 30.04.2013|16:59
имам двама познати мъже. Те са разведени. Имат две деца от предишните си жени и още две от новите. даже май бяха и братя.
61
Не е посочен 30.04.2013|16:58
Някои казват че няма хора които да си родят две деца и да се разделят, остават си заедно въпреки че вече не се обичат, нито уважавам, Това не трябв ада ес така. Защо децата да бъдат свидетели на влошените отношения между родителите им. Това също ги травмира.
60
Не е посочен 30.04.2013|16:56
жалко е само че са си направили две деца докато осъзнаят че не са един за друг
59
Не е посочен 30.04.2013|16:56
По-добре да не свършва. Аз искам още
58
Не е посочен 30.04.2013|16:55
Всеки може да се подведе в преценката за другия, дори и да сте били дълго заедно. в крайна сметка дали ще уцелиш правилния човек всичко е въпрос на късмет.
57
Не е посочен 30.04.2013|16:53
аз не съм против брака. не съм и против развода. дори се радвам че сега разводите не са тема табу а за тях може да ес говори открито.
56
Не е посочен 30.04.2013|16:52
Много сте права. Бракът е отговорност. Ако не си готов за него, значи не си достатъчно зрял за тази отговорност.
55
Не е посочен 30.04.2013|16:50
Много хубаво че ще публикувате и документите. Това е безценно.
54
Не е посочен 30.04.2013|16:49
така и аз мисля че вътрешният глас не лъже и може да се водим по него
53
Не е посочен 30.04.2013|16:48
Не е нужно бракът да се превърне в окови. Който както си го направи.
52
Не е посочен 30.04.2013|16:46
защо да е сигурност за страхливци, всеки зряло мислещ човек не мисли че като се ожени и край - никога няма да остане сам. Ако си сигурен в човека до теб какво лошо има да се ожените. Или мисълта че всичко ще бъде общо по закон ви плаши.
51
Не е посочен 30.04.2013|16:43
този път беше по-кратичко
50
Не е посочен 26.04.2013|22:34
Много кратък този лист за спечеленото след развода.Звучи ми и някак изстискано,измислено на сила.Листът с това,коеото губи една жена от развода е значително по-дълъг,но за него не се спомянава.Ако не говорим за това ,значи не съществува,чудесен начин да се самозалъгваме!
49
Не е посочен 26.04.2013|16:34
мазохизъм ли проявявате, ами не го четете като ви е досадно
48
Не е посочен 26.04.2013|16:34
мазохизъм ли проявявате, ами не го четете като ви е досадно
47
Не е посочен 26.04.2013|12:33
Поздравявам авторката за стила й на писане и за смелостта да сподели нещо толкова лично пред толкова широка аудитория. Чакам всяка следваща сряда с нетърпение, за да прочета новия епизод на историята, защото в почти всеки от епизодите сякаш откривам част от собствения си живот. Вероятно ми предстои много скоро да поема по същия път и всичко ми е много полезно. А на тези от вас, на които не им харесва - просто спрете да четете, вместо да изливате цялата си злоба тук. Силно се надявам поредицата да не свърши скоро и авторката да ни разкаже как се чувства след като е минало повече време от развода и преодоляват ли се противоречивите емоции, как се справя сама, какви са отношенията между децата и баща им, какво се случва с новата любов и бива ли изместена тя от чувство за вина и предразсъдъци... Има толкова много неща, за които би било интересно да се пише - особено за тези от нас, които минават или им предстои да минат през същите преживявания.
46
Не е посочен 25.04.2013|18:38
Да ти е живо и здраво детенцето, първо. Може и да не ти пречи, че си "непоискана", но родителите ти да са искали да те видят булка. Но малко ми е циганско това живеене без брак,майките се водят самотни, опъват детски, помощи и други подобни, тук там са с предимство. Да не говорим, че детето и майката са с различни фамилии.Или пък няма да се женим , да пестим от документи и от сватба.Единственото предимство е ,че в този случай имаш доста повече права в съда./дано не се наложи/Колкото до статиите, след време може да ти се иска и ти да напишеш такава, не знаеш как може да те изненада живота и в двата случая може да те зареже и ти него.
45
Не е посочен 25.04.2013|12:54
Определено, когато дойде момента за залата човек си задава въпроса дали постъпва правилно. Явно, че при нея нещата са стигнали до там, че няма отказване.
44
Не е посочен 25.04.2013|11:49
Човек като смени "статуса" и в реалния живот никак не е лесно в началото да свикне с тази новина.
43
Не е посочен 25.04.2013|10:59
хахахах, не е така, виж сега, аз имам 1 дете и ми е от "гаджето". не съм поискана и какво, да ме поискат,ч е после да си чукам главата и да пиша статии в жените :Р я стига, това няма никакво значение, ако се разбираш с човека и всичко останало няма значение сватбата, масрафа и брака. По-скоро е вид сигурност..., сигурност за страхливци, нали ,той няма да ме остави,затва ще се оженим :))) хаха
42
Не е посочен 24.04.2013|18:07
Бракът, освен всичко останало е и отговорност. Показва уважение към жената и родителите и.Показва още, че мъжът е пораснал за да има семейство и деца. Като чета мнението ти, явно не желаеш да се обвързваш. Какво ще кажеш , да имаш някой ден дъщеря и тя мечтае да се види с бяла рокля например/респективно стабилен мъж до себе си/ , а се окаже ,че си има гадже на което е родила 1-2 деца и в крайна сметка си е останала непоискана!?
41
Не е посочен 24.04.2013|16:37
Хах,пропусни я :)
40
Не е посочен 24.04.2013|16:36
Харесва ми и чакам следващата порция.
39
Не е посочен 24.04.2013|16:17
Всеки път ще го пиша - харесва ми искреността на авторката, стила й на писане, погледът върху случвалото се. който не иска да чете - марш от тук, не е необходимо да спами!
38
Не е посочен 24.04.2013|16:14
Ми не чети, душицо!
37
Не е посочен 24.04.2013|16:08
Много ти благодаря за споделените преживелици... много ми помагат... преди няма и 2 год. се омъжих... от почти 3 месеца сме разделени, но без развод... имаме си прекрасно момиченце на 1 год. и половина... и да - омъжих се, защото бях бременна, но се сгодихме, защото бяхме влюбени - сгодихме се 1 месец след първата ни целувка/даже по-малко/... съмнявах се дали трябва да подпиша, да се омъжа... сега пак се съмнявам и не искам да се развеждам... оставам сама с детето... при родителите си... няма го доверието, няма я любовта, няма го уваженито... нищо няма вече... и ме боли... той не е виждал по собствено желание детето от както се изнесох... и този уикенд вс приключва... изнасям целия си багаж от къщата, която купи с младоженческия заем, 10 дни преди да подпишем... сега съм му солидарен длъжник по кредит, с който купи къща за себе си, не за НАС... но в историите ти виждам надежда и придобивам сила... с радост ще използвам документи те... за да мога и аз спокойно да изляза с приятелки... както той се събира с неговите приятели и приятелки... за да мога да се оттърся от него... Благодаря ти :)
36
Не е посочен 24.04.2013|15:57
писна ми от тази мрънклалница
35
Не е посочен 24.04.2013|15:33
За съжаление не можем толкова точно да преценим човека до нас от първата среща или едан година и доста често се стига до такива ситуация, а бракът се превръща в окови.
34
Не е посочен 24.04.2013|15:32
Не е свършила точно, ама натам отиват нещата.
33
Не е посочен 24.04.2013|15:31
Не виждам позлва от тъпите ти коментари!
32
Не е посочен 24.04.2013|15:31
Моля, на хората на които не им е интересно просто да НЕ ЧЕТАТ материала, никой не ги е принудил!! Да коментират на другите места! Не разбирам как може да хейвтате толкова много?! След като не ви е интересно, просто не влизайте тук!!
31
Не е посочен 24.04.2013|15:30
НЕ НЯМА!! А ти иди се гръмни!
30
Не е посочен 24.04.2013|15:29
Е, всеки си приема нещата по различен начин, не драматизира, тя все пак пресъздава на читателя какво е преживяла.
29
Не е посочен 24.04.2013|15:29
Да. А това е толкова тъжно - защо трябва да се отказва от децата си заради неуредения си личен живот?!
28
Не е посочен 24.04.2013|15:27
Вие сте малоумни наистина. Просто сте малоумни!!
27
Не е посочен 24.04.2013|15:27
Не разбирам защо продължаваш да коментираш тук, след като не ти е интересно!?!
26
Не е посочен 24.04.2013|15:26
Ако човек винаги следваше интуицията си, нямаше да може да се учи от грешките си:) така че, важното в случая е, че си е взела поука, преживяла е много и сега обръща страницата за по-добър живот.
25
Не е посочен 24.04.2013|15:25
Тъжно, че живота ни не се развива, така както сме си мислели, че може да се развие, но какво ни остава освен да продължим напред и да го живеем както намерим за добре:)
24
Не е посочен 24.04.2013|15:24
Така е, все пак човек никога не е на сто процента сигурен в преценката си, но трябва да следваме интуицията си докрай! Може би, ако се беше опитал да я спечели отново, ако беше реагирал по някакъв начин, щеше да се развият по друг начин нещата.
23
Не е посочен 24.04.2013|15:02
не е края за ваше съжаление.не четете просто какво ви пречи жената да разказва историята си
22 Не е посочен
Този коментар е маркиран като неуместен.
21
Не е посочен 24.04.2013|14:53
Не виждам никаква полза , но както и да е .
20
Не е посочен 24.04.2013|14:52
Надявам се , че това е края на тази сърцераздирателна история .
19
Не е посочен 24.04.2013|14:18
Много се надявам да е !!!!
18
Не е посочен 24.04.2013|14:17
Развода е нещо толкова лично и не мисля , че трябва да се разводнява и да се разказва на такава широка аудитория .
17
Не е посочен 24.04.2013|14:13
не мога да разбера защо някой като страда и веднага драматизира.няма как да не заплаче преди развод,замисля се за всичко преживяно...важното е след това да се възстанови бързо,но все пак без малко сълзи няма как , все пак не е безчувствена жената
16
Не е посочен 24.04.2013|13:54
Много полезна рублрика, тъй като дава практимни съвети на жени, които са поставени в тази ситуация как биха могли да реагират.
15
Не е посочен 24.04.2013|13:43
Разбирам, че тя се чувства вече по - спокойна и децата имат повече внимание от бащата.
14
Не е посочен 24.04.2013|13:41
май май тези две "ДА"-та в началото на брака и в края са били най-тежки в живота на тази жена.сигурно трудно се вземат подобни решения
13
Не е посочен 24.04.2013|13:17
АБе хора не четете, като не искате, някой на сила ли ви отваря статията да я четете!
12
Не е посочен 24.04.2013|12:51
ах, какво, разведе ли се вече!?!
11
Не е посочен 24.04.2013|12:46
10
Не е посочен 24.04.2013|12:43
:) каквото било-било. Ами все пак ....затова ставаше въпрос :)
9
Не е посочен 24.04.2013|12:32
добре и документи ще има!
8
Не е посочен 24.04.2013|12:13
Не, наистина това явно няма да има край.
7
Не е посочен 24.04.2013|11:57
Всеки човек на прага на нещо ново се чувства по такъв начин - объркан, раздвоен и пр. Все си мислим, че един подпис не променя всичко, но пък разводът е краят на света...
6
Не е посочен 24.04.2013|11:54
За какво се сключва брак? Толкова ли сте сигурни в човека до себе си, без значение от пола, че да се обвържете толкова много? На семейни начала без брак спокойно може човек да си живее.
5
Не е посочен 24.04.2013|11:41
Този път информацията е строго фактическа, без лирически отклонения и емоции, като изключим плача преди развода, който си е напълно в реда на нещата. Учуди ме факта, че след развода мъжът ти е станал по-добър баща, нашият изобщо забрави още преди развода, че някога е бил баща, така че от тази гледна точка си късметлийка, поне го е грижа за децата ти.
4
Не е посочен 24.04.2013|11:40
Помислих е това е последният епизод, няма ли да свършва вече
3
Не е посочен 24.04.2013|11:36
Плачът много помага, защото после ти олеква
2
Не е посочен 24.04.2013|11:31
Интересна рубрика беше, явно това беше краят! Дано си намери щастието жената.
1
Не е посочен 24.04.2013|11:18
Е,свърши поредицата,така ли да го разбираме. Ами да винаги си има съмнение, какво да се прави,трябва да се рискува.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay