Работата на PR специалиста е ниша, която си струва да бъде опозната. Свързана е с непрекъснати срещи с нови хора и интересни събития, а отстрани изглежда като безкрайно забавление.
Всъщност дейността не е толкова лесна, колкото ни се струва. Преди време ви разказахме "от първа ръка" за размислите на един PR, днес ще ви запознаем със съветите, които дават професионалистите от сайта Inc.
Ако ви предстои работа с медии, прочетете следващите редове. Ето как журналистите могат да бъдат омаяни.
Изберете перфектната "мишена"
Когато изпращате прес материали, не ги пускайте едновременно на всички журналистически имейли, които притежавате. Първият път на редакторите няма да им направи впечатление, вторият - също, но на третия вероятно ще ви маркират като "спам”.
Затова проучете кои са най-добрите издания в сферата, в която работите. Адресирайте писмата лично, създайте връзка. И резултатите няма да закъснеят.
Игнорирайте тишината
Няма какво да се лъжем, голяма част от PR материалите отиват директно в кошчето, а причините за това са разнообразни. Ако медията, в която искате да публикувате, е важна за вас, изчакайте няколко дни и изпратете втори, кратък имейл със запитване.
Попитайте журналиста дали материалът представлява интерес за него или предложете да му изпратите ексклузивна информация. Бъдете любезни!
Не се страхувайте от откази
Ако редакторите директно ви заявят, че не желаят да публикуват даден текст, попитайте ги върху какво трябва да работите за вбъдеще. Отказите са естествена част от живота и от работата. Приемайте ги нормално, все пак не са краят на света.
Бъдете източник, не просто информатор
Когато осъществите контакт с медиите, предложете услугите си дългосрочно. Призовèте ги да ви се обаждат, ако имат нужда от допълнителна информация, убедете ги, че държите да работите заедно. Те със сигурност ще ви се отблагодарят.
А тяхната благодарност ще се отрази благодатно на бизнеса ви, тъй като именно медиите контролират мнението на потенциалните ви клиенти!
4 | 0 |