Статусът на жените по света се е подобрил през последните няколко десетилетия. За съжаление, все още твърде често нежният пол се възприема като "слаб”. А неговите представителки биват третирани като граждани втора ръка, постоянно сравнявани с мъжете.
В световен мащаб жените получават по-малко пари, имат повече проблеми с получаването на добро образование и адекватно здравеопазване, много по-често са жертви на насилие.
Добрата новина е, че неравенството между половете не остава незабелязано. Лошата е, че все още го има.
UN Women - организация, част от ООН, фокусираща се върху проблемите на жените - се опитва да постави акцент върху разрастващия се проблем с половата дискриминация. Ето защо създава впечатляваща рекламна кампания, която използва като база най-популярните резултати при търсене в Google на ключови фрази, свързани с жените.
За целите на рекламната кампания са изполвани изрази като "жените трябва", "жените не трябва", "жените не могат", "жените имат нужда".
Жените имат нужда да...
...бъдат поставени на мястото си
...знаят мястото си
...бъдат контролирани
...бъдат дисциплинирани
Жените имат нужда да бъдат възприемани като равни.
Жените трябва...
...да си стоят вкъщи
...да бъдат робини
...да бъдат в кухнята
...да не говорят в църква
Жените трябва да имат правото да вземат решения сами.
Жените не могат...
...да шофират
...да бъдат митрополити
...да бъдат надеждни
...да говорят в църква
Жените не могат да приемат нещата, каквито са.
Оказва се, че най-популярните словосъчетания са силно сексистки, което от своя страна показва, че недопустимите нагласи за наличието на "слаб” и "силен” пол все още съществуват.
Вижте въздействащите изображения от кампанията. И помнете, че жените сме точно толкова умни, ерудирани, амбициозни и изобщо - заслужаващи уважение, колкото и мъжете. Никога не позволявайте някой да ви подценява или унижава.
За още подобни статии станете част от Jenite.bg във фейсбук!
9 | 2 |