Наскоро си говорихме с една от най-влиятелните модни блогърки в България и тя сподели своето одобрение спрямо скандинавския стил на обличане. За нея северната линия е изчистена, умерено използва цветовете и залага на малките акценти. Ние решихме да се гмурнем по-надълбоко и да открием какво стои зад този характерно семпъл дизайн.
Оказва се, че в основата на впечатляващите изчистени продукти стои сложен подход към производството. Трансформацията на многофункционално изобретение в елегантен и прост по своята същност продукт е типична за епохата, която започна с покоряването на пазара от Apple. Цялата тази опростяваща концепция обаче стартира именно в Скандинавия. Истинска дарба е да създадеш нещо, което е актуално без оглед на време и тенденции, а технологията е просто начин ежедневните артикули да се превърнат в произведения на изкуството.
Ето някои от причините, заради които скандинавците заслужено биват припознавани като класици в дизайна.
Те са най-добрите в това, което правят
Една от движещите сили за Скандинавските брандове е фразата "бъди най-добрия". Не най-големия, най-печелившия или най-бързо развиващия се. И тъй като категорията за превъзходство е относителна, може да се "засече" единствено при сравнение между подобни продукти на различни компании. Тази величина не се измерва с броя на статуетките, спечелени от продукта, а от неговото превъзходство на самия пазар.Ще си послужим с един красноречив пример – обувната компания Ecco. Моделите й са изчистени, семпли, но се отличават от всички останали класически обувки. Най-добрите стоки имат и едно неоспоримо качество. Те преодоляват десетилетия без да се променят под ударите на времето. Все пак Ecco имат какво да предложат на потребителите още от 1963 година. И очевидно ще продължават да оцеляват.
Те контролират своите ресурси
Огромно значение за една успешна компания имат ресурсите и материалите, с които тя разполага. Ето, да вземем за пример интериорните дизайнери от Carl Hansen&Son, които повече от сто години използват само местни материали. Метеорологичните условия в Дания затрудняват зареждането на стоки през зимата, затова напредничавите фирми са се ориентирали към употреба само на локални ресурси. Обувната компания Ecco пък разчита на зареждане от своите собствени фабрики за кожа. Така управителите на бранда контролират доставката от самото производство, което от своя страна намалява възникването на проблеми до минимум. За тях това е начинът да направят качествени обувки, които с гордост да представят на света. Разбира се, в свои собствени магазини – още един начин да се следи отблизо целия процес производство-продажба. Впрочем в момента веригата празнува откриването на своя магазин номер 1000. Явно наистина се справят с покоряването на света.
Те продават повече от продукт, а именно – начин на живот
Една стока със Скандинавски дизайн не просто изглежда добре, тя подобрява живота на нейните потребители. По отношение на интериора, той прави четенето или яденето по-удобно и приятно, а обличането сутрин – експедитивно. Всичко това рефлектира на стила на живот, като потребителите често асоциират своята действителност с тази на северняците, на които всичко им е безупречно уредено. Това е единственият път към успеха – продажбата на невъзможното щастие.
3 | 0 |