10 качества и умения, които работодателите търсят

10 качества и умения, които работодателите търсят
unsplash

Когато става въпрос за търсене на работа и успех на работното място, вашите личностни черти играят важна роля, тъй като те ще определят успеха ви в новата компания. 

Освен основните професионални умения, които трябва да притежавате (комуникативност, умение за работа в екип, вземане на решения и организация), има и други по-лични качества, които работодателите търсят в кандидатите. 

Ето кои са основните личностни качества, които работодателите търсят в кандидатите: 

1. Устойчивост на стрес

Способността за ефективно управление на стреса е ключът към успеха на работното място. Работодателите търсят хора, които могат да работят добре под напрежение и да изпълняват задълженията си. Справянето с емоциите, които възникват поради стрес, като разочарование, безпокойство, нервност и гняв, е жизненоважно. 

Отрицателните емоции бързо се разпространят в целия екип и не само пречат на работата, но и влияят цялостно на атмосферата. Така че, ако искате да поддържате добри отношения с колегите и да бъдете продуктивни, трябва да се научите как да се справяте със стреса. Целта е да не позволите на нищо да ви засяга повече, отколкото трябва. Това е ключът към успеха.

2. Независимост

Никой не обича да му се казва какво да прави през цялото време и известна степен на независимост винаги е необходима, във всяка работна среда. Но да си независим не означава да правиш каквото си искаш. Всъщност е точно обратното. 

Да бъдеш независим означава да можеш да се грижиш за нуждите си, като същевременно поемаш отговорност за собствените си решения и обръщаш внимание на хората около теб.

Когато се научите как да работите самостоятелно, имате свободата да разгърнете своите умения и таланти. Това също може да накара вашия работодател да иска да види повече от вашите способности и идеи.

3. Самомотивация 

Самомотивацията е едно от най-важните качества, което води към успех, тъй като ви помага да реализирате целите си и улеснява напредъка. 

Без стремеж или мотивация е невъзможно да напреднете в кариерата си. Работодателите ценят служителите, които се ръководят от целите си.

Първата стъпка към развитието на вашата самомотивация е да изберете работа, която обичате. Важно е да сте щастливи и продуктивни, но и удовлетворени от това, с което си изкарвате прехраната.

4. Инициативност

Никой работодател или мениджър не иска да ви казва какво да правите през цялото време – те също са заети хора. Тяхната отговорност е да ви научат на основите и неписаните правила на фирмената култура. Но от този момент нататък не е нужно да разчитате на тях за всяко решение, което вземате. 

Поемането на инициатива означава сами да измисляте креативни решения, да ги тествате и да установявате кое работи и кое не. Това е свързано с това да се доверите на инстинкта си и да не се страхувате да правите грешки.

5. Увереност

Всичко започва с увереността и ако искате да накарате другите да повярват във вас, първо трябва вие да повярвате в себе си. Това се отнася за всяко интервю за работа, на което отивате, презентация, която изнасяте, среща, в която участвате, и проект, който ръководите.

Увереността е свързана с това да знаете в какво сте добри и да разпознавате стойността, която можете да донесете на екипа. Увереността също вдъхва доверие и лоялност. 

Ако смятате, че ви липсва увереност, има няколко неща, които можете да направите. Започнете, като разпознаете аспекти от себе си, които бихте искали да подобрите, и след това предприемете действие. 

6. Креативност

Без креативност не може да има иновация. Творчеството изисква смелостта да се откажете от сигурността и да прегърнете промяната. За работодателите това е умение, което може да доведе до иновации на работното място, което го прави много търсено качество. 

7. Амбициозност

Работодателите винаги търсят служители, които са амбициозни. HR- мениджърите обикновено се впечатляват от кандидати, които искат да увеличат своя капитал, като са готови да приемат всяко предизвикателство, да изпълнят всяка задача или да приемат сериозно конструктивната критика.  

8. Ентусиазъм

Нека бъдем честни: може да е трудно винаги да сте ентусиазирани за работата си. За много хора рутината води до загуба на ентусиазъм, което след това вреди на възможностите ви за напредване в работата. Въпреки че е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, трябва да поддържате ниво на вълнение относно кариерата си. 

9. Добросъвестност

Да бъдеш съвестен е умение, което липсва на много служители в наши дни. Някои мениджъри твърдят, че това е качество с голямо търсене, тъй като е едно от многото умения, които са оскъдни в днешния набор от таланти. 

Съвестен служител е този, който е организиран, отговорен, надежден, точен и планира.

10. Точност

Това е свързано с някои от предишните лични качества, които споменахме, но точността е от решаващо значение за успешната кариера, независимо дали сте в офиса или работите от комфорта на дома си. 

Ако искате да станете по-точни, тогава ще трябва да го превърнете в свой приоритет. Неща като поддържане на ежедневен ред и използване на таймер за изпълнение на задачи със сигурност могат да помогнат.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay