Drama Queen на офиса

5 съвета да се справим с "трудните" служители

Drama Queen на офиса

Познавате ли този тип: тя или той обича клюките, още повече обича да ги разпространява, държи се пасивно-агресивно и винаги се стреми да навлече беля, но на чужд гръб. Да, точно така - това е офисната Drama Queen. Всеки офис си я има. Тук трябва да отбележим, че макар определението да е в женски род, мъжете също попадат в графата на колегите-гадняри.

"Няма бизнес, който да не е претърпявал определени възходи и падения, същото важи и за атмосферата на работното място. Присъства ли човешкият елемент, винаги съществува вероятността да се появят сплетни и конфликти" смята Марлене Чизм авторката на: "Как да сложите край на драмата в офиса: без оплаквания, оправдания и извинения".

Недоразуменията и разминаването в мненията се случват на всяко работно място. Но между служителите, които правят проблем и от най-малкото нещо, трябва да бъдат направени сериозни разграничени, категорична е Чизм. От една страна е лицето Drama Queen, което влиза по-скоро в ролята на жертва, а от друга -
"Queen Bee". Тя/той раздава правосъдие с авторитета си. И двата типа си служат с манипулация, за да постигнат поставените цели. В повечето случаи – лични. Интересно е обаче какви са мотивите, които стоят зад едно такова разрушително поведение.

"Този тип служители искат да получат признание, власт и внимание. Стремят се към лични облаги, без значение от таргетите, поставени от компанията" обяснява Чизм, според която стъпките, с които можете да се справите с подобна персона, са точно пет.

Обърнете се към шефа

Ако заемате ръководен пост и с поведението си кралицата на драмата застрашава авторитета ви, обърнете се към началството. Ако шефовете по принцип я толерират, обяснете как поведението и отношението на конкретната персона се отразява на екипа и конкретно - на работния процес.

Изяснете ролите и задълженията


В стила на кралиците на драмата е все да не са доразбрали нещо относно същността на работата си. Освен това според тях другите носят цялата отговорност за несвършената работа. Успехите, разбира се, придават на себе си.

Уточнете крайните срокове и резултатите, които се очакват от всеки един служител. Визуализирайте със схеми и графики плана за работа следващата седмица или за целия месец.


Начертайте граници

Уверете се, че човекът, който ви създава проблеми, знае къде е границата на търпението и толерантността ви. Покажете, че не се страхувате от драстични мерки и санкции и че няма да толерирате неприемливото поведение.

Разговорът


Ако нищо от гореспоменатите неща, не даде резултат. Значи е настъпило време за Разговора (за освобождаване от позицията). Споделете отново с ръководството трудностите, които сте имали да запазите хармонията в екипа, усилията, които сте положили работата да върви. Поемете цялата отговорност за работата след освобождаването на съответния кадър.

10 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



1
Не е посочен 11.10.2011|15:10
Понякога е по-добре просто да се игнорират такива хора, за да ти е мирна главата. Няма колектив, в който всичко да е наред, а за да няма скандали просто трябва да се избягват някои ситуации и да се замълчи. Ако случайно пък някоя такава дама или мъж ти се изпречи на пътя и виждаш, че не става само като го отбягваш, обмисли добре едно изречение, кажи го и се отърви от натрапника. Това винаги действа.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay