Целта на рекламите е да ни убедят, че даден продукт е необходим, без обаче да нарушават една определена граница. Нашите колеги от Econ.bg обаче са събрали солидни доказателства за обратното и ни предоставят паноптикум на западното светоусещане (или по скоро усещането на масата мъже) в началото и средата на миналия век. Това усещане за подредбата на света е закодирано в серия реклами, които биха изправили косите и разгневили всеки съвременен човек.
Лекарите, рекламиращи цигари
Често използваната тактика лекари да рекламират цигари, е била приложена и от производителите на цигарите Camel. Тук рекламата ни убеждава, че цигарите, пушени от лекари, са по-безопасни и меки от останалите.
Бой при неизпълнение на мъжките повели
Дори ако става въпрос за заръки за съхранение на кафе. Мъжът от тази реклама дава урок на жена си, че не го е послушала и не е купила "еди-какво-си". Скандален пример за това как на някой рекламист му е хрумнало, че домашното насилие може да се използва за маркетингови цели.
Невинност
Ако бе публикувана днес, тази сексуализираща децата реклама би довела до съдебни дела и осъдителни присъди за авторите си от тази козметична компания. Рекламата гласи: "Защото невинността е по-секси отколкото си мислите".
Сладки са жените, които вършат черната домакинска работа
Ако бе пусната днес, тази реклама на витамини просто би довела създателите си до фалит. "Колкото повече работи една жена, толкова по-сладка е тя".
Решението е в Coca Cola
В тази срамна за Coca Cola реклама се опитват да ни убедят, че бебета, които започнат да пият подсладената сода отрано, ще бъдат по-добре приемани в обществото като тинейджъри. Рекламистите нагло лъжат, че газираната напитка дава на тялото всичките необходими на тялото захари и премълчават факта, че необходими захари просто не съществуват.
Останалите сексистки реклами, насаждащи у хората любов към пушене и вредни напитки, може да разгледате в статията на Econ.bg.
2 | 0 |