За никого не е тайна, че големите компании понякога потъпкват всякакви правила при създаването на реклами, само за да привлекат по-голям интерес към продуктите, които представят. Те разполагат с влиянието да въздействат върху емоциите на човек, като по този начин контролират неговото мислене.
В Jenite.bg вече сме ви показвали както различни въздействащи социални реклами, така и такива в защита на изчезващите видове животни.
Днес обаче сме избрали за вас едни от най-скандалните, обиждащи и поради това забранени реклами в света!
Например тази, която виждате вляво, представя продукти на NMA и е забранена заради това, че омаловажава ефекта от насилието.
Критиците твърдят, че изображението на женска обувка, чийто ток пронизва тялото на мъж, е насочено изцяло срещу представителите на мъжкия пол. А определението "Токчета убиец" (Killer Heels), което съпътства модната реклама, допълнително увеличава ефекта от смущаващото послание.
След многобройни жалби, властите излизат с решението, че макар да е очевидно, че изображението не е реалистично, рекламата все пак подценява последствията от насилието и трябва да бъде забранена.
Тази реклама на NO2ID (обществена кампания, създадена през 2004 година срещу плановете на британското правителство да въведе т.нар. UK ID Cards и Регистър на националната идентичност) получава широк обществен отзвук. От NO2ID смятат, че предвижданите мерки ще имат отрицателни последици за неприкосновеността на личния живот, гражданската свобода и лична безопасност на гражданите на Великобритания.
Затова те създават реклама, на която поставят баркод над горната устна на тогавашния министър-председател на Обединеното кралство Тони Блеър. Според критиците по този начин е постигната целенасочена прилика межу британският политик и Адолф Хитлер, което е обидно.
Рекламата на модна къща "Гучи" е забранена заради провокативното си съдържание.
Този постер на телевизионен сериал е забранен, защото е "обиден, шокиращ и напълно възможно да причини ненужно страдание". Посланието към рекламата гласи: "Красота, за която да умреш".
Рекламата на руско финансово списание е забранена, заради неморалното си съдържание.
Това е постер на американския филм "The Rules of attraction", чиято поява на големия екран също не е разрешена. Като причина се изтъква фактът, че "съвокупляващите се детски играчки са обидни и би трябвало да бъдат обект на цензура".
Известната модна марка Tom Ford не уцелва десетката с тази реклама на нов парфюм. Получава многобройни критики заради това, че има прекалено силно изразено сексуално съдържание.
Китайска кампания против тютюнопушенето - отхвърлена като "неподходяща".
Фонд за рака на гърдата - Америка - отхвърлена с обяснението, че "рекламата надхвърля всички опасения относно това, че изображението на белезите от мастектомия може да бъде прекалено шокираща гледка за аудиторията".
Ако тази статия ви е харесала, станете част от страницата на Jenite.bg във Facebook!
3 | 1 |